ساخت بزرگراه در دولت تدبیر و امید رشد چند برابری داشته است

دنا نما: مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از آماده بهره برداری شدن ۳۰ کیلومتر بزرگراه برای افتتاح در هفته دولت خبر داد.

 حسن فدایی در جمع خبرنگاران افزود: خدمات دولت تدبیر و امید در بخش راه بویژه اجرای طرح های چهارخطه در ۳۴ سال گذشته کم سابقه بوده است.

وی اظهارکرد: میانگین ساخت بزرگراه در استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت های گذشته سالانه کمتر از یک و نیم کیلومتر بوده که در دولت تدبیر و امید ساخت بزرگراه رشد چند برابری داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال از ۳۰کیلومتر بزرگراه اجرا شده، شش کیلومتر از محور “یاسوج به شیراز”، پنج کیلومتر از محور “یاسوج به اقلید”، پنج کیلومتر از محور” لیکک به بهبهان”،۱۱ کیلومتر از محور “یاسوج به بابامیدان” و سه کیلومتر از محور “یاسوج به سمیرم” به بهره برداری می رسد.

فدایی تصریح کرد: به علت توپوگرافی خاص استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه ساخت هر کیلومتر راه بیش از پنج برابر استان اصفهان است.

افزایش ۳۰ درصدی تصادفات منجر به فوت کهگیلویه و بویراحمد

وی ادامه داد: به علت افزایش تردد و نبود راههای چهار خطه و بزرگراه بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت استان کهگیلویه و بویراحمد از نوع رخ به رخ است،که با وجود کاهش آمار تصادفات کشوری در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

مدیرکل راه وشهر سازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کوهستانی و سخت گذر بودن این استان موجب شده است تا در ساخت راه ها از حداقل شاخص های ساخت راه استفاده شود.

فدایی بیان کرد: در جاده های کوهستانی که نیاز به تونل ضروری است بعلت کمبود اعتبار از ساخت آن صرفه نظر می شود.

راه ارتباطی ۴ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد فرعی است

وی اظهارکرد: هم اکنون راه ارتباطی شهرستانهای “سی سخت”،” لنده”، “چرام “و “بهمئی” فرعی و راه روستایی است و این شهرستانها فاقد هرگونه راه اصلی مناسب هستند.

مدیرکل راه وشهر سازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شاخص برخورداری از راه روستایی در کشور ۸۶ درصد است، تأکید کرد: رشد ساخت راه روستایی در دولت یازدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد از ۳۶درصد به ۴۳ درصد رسیده است.

فدایی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۲۵۰ پروژه بزرگراهی، راه اصلی، فرعی و روستایی و ساختمان های اداری با میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۴۰ درصد در این استان فعال است.

وی عنوان کرد: ۲۶ پروژه بزرگراهی، راه روستایی و روکش آسفالت با اعتبار بیش از ۸۰ میلیارد تومان هفته دولت امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد به بهربرداری می رسد.

مدیرکل راه وشهر سازی کهگیلویه و بویراحمد از بهره برداری آسفالت ۱۸۰کیلومتر راههای استان در هفته دولت خبرداد و خاطرنشان کرد: اقدامات ارزشمندی در حوزه راهسازی این استان درحال انجام است.

فدایی تصریح کرد: کل اعتبار حوزه راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان بوده که امسال در بیشتر سرفصل ها بیش از دو برابر شده است.

واگذاری۷۰۰واحد مسکن مهر در آینده نزدیک

وی افزود: اعتبار پروژه ملی محور ارتباطی “پاتاوه به دهدشت” از ۲۵ میلیارد تومان سال گذشته به ۵۰ میلیارد تومان در سالجاری، محور “یاسوج به شیراز” از ۲۰ میلیارد تومان به ۵۰ میلیارد تومان، و بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی یاسوج از ۱۰ میلیارد تومان به ۱۵ میلیارد تومان در بودجه امسال افزایش یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: از مجموع ۵۲۰۰ واحد مسکن مهر ساخته شده در این استان بیش از ۱۴۰۰ واحد تا کنون به متقاضیان تحویل شده است و بیش از ۷۰۰ واحد نیز تا پایان شهریور امسال تحویل خواهد شد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.