دفاع روحانی از شعار مرگ بر آمریکا

دنا نما: رئیس‌جمهور روحانی در بخشی از مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس آمریکا و در پاسخ به مجری این برنامه که گفته است: برای بسیاری از مردم آمریکا قبول توافق با کشوری که هنوز شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر می‌دهد دشوار است، تأکید کرد: این شعارها علیه مردم آمریکا نیست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ روحانی گفت: مردم ما به مردم آمریکا احترام می‌گذارند و در پی جنگ با هیچ کشوری نیستند اما در عین حال سیاست‌های ایالات متحده علیه منافع ملی مردم ایران بوده و قابل درک است که مردم به این مسئله حساسیت نشان خواهند داد.
رئیس جمهور افزوده است: وقتی مردم علیه شاه قیام کردند، آمریکا تا آخرین لحظات همچنان از شاه حمایت می‌کرد و طی جنگ هشت ساله با عراق، آمریکایی‌ها از صدام حمایت کردند. مردم این حقایق را فراموش نخواهند کرد. ما نمی‌توانیم گذشته را فراموش کنیم.
اگرچه رئیس جمهور محترم در این صحبت‌های خود به خوی استکباری آمریکا و حمایت این کشور از تمامی جریان‌های سوء عالم بعنوان علت‌العلل و انگیزه اصلی شعار مرگ بر آمریکا اشاره نکرده و صرفاً تضاد عملکرد آمریکا با منافع ملی ایران را مورد اشاره قرار می‌دهد اما بیان همین استدلال نیز در یک رسانه خارجی قابل تحسین و تمجید است.
صحبت‌های رئیس‌جمهور روحانی در دفاع از شعار مرگ بر آمریکا در حالی است که حسین مرعشی، از چهره‌های مبرّز اصلاح‌طلب اخیراً در یک مصاحبه بیان کرده است که مردم از برقراری رابطه با آمریکا استقبال می‌کنند!
علی خرّم، از دیپلمات‌های سابق و از چهره‌های نزدیک به دولت نیز زمانی در اشاره به مذکرات دولت روحانی با کشورهای ۱+۵ گفته بود: روابط ایران و آمریکا وارد فاز جدیدی می‌شود که در آن رسمیت روابط کمتر و «صمیمیت»! دو طرف بیشتر می‌شود.
تحسین اشاره شده همچنین می‌تواند برکات بیشتری برای دولت محترم نیز داشته باشد، آنهنگام که همین سخنان در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی کشور نیز انعکاس یابد.
منبع: فارس

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.