احتمال آلوده بودن حجاج به بیماری کرونا / دید و بازدیدها پس از دو هفته انجام شود

دنا نما:  رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که احتمال آلوده بودن حجاج به بیماری مرس وجود دارد از مردم خواست در دید و بازدید با حاجیان احتیاط کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ جلال پوران فرد افزود: این بیماری در دو هفته نخست خاموش است و نشانه چندانی ندارد.

وی اظهار کرد: بیماری ویروسی مرس یا کرونا با ترشحات تنفسی از طریق دست دادن، روبوسی و استفاده از ظرف مشترک انتقال می یابد.
وی اظهار کرد: تب بالای ۳۸ درجه سانتی گراد، سرفه ، تنگی نفس و مشکلات گوارشی از مهمترین نشانه های بیماری مرس و یا کرونا است.
رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای پیشگیری از شیوع این بیماری ولیمه ها و دید و بازدیدها پس از دو هفته انجام شود.
وی با اشاره به لزوم جداسازی افراد مبتلا به این بیماری گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک باید به بیمارستان ها مراجعه شود تا در بخش هایی که برای این بیماری به صورت ویژه برای این بیماری پیش بینی شده است خدمات درمانی ارایه شود.
پوران فرد از آمادگی تیم های امداد و نجات فوریت های پزشکی در مرحله پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد تا یک ماه برای خدمات رسانی درباره بیماری مرس خبر داد.
رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پرستاران و پرسنل بیمارستانی نسبت به استفاده از دستکش، ماسک و عینک در مراقبت از این بیماری اقدام کنند.
پوران فرد بیان کرد: بیماری مرس واکسن ندارد.
وی ابرازکرد: از سال ۲۰۱۲ تاکنون حدود یکهزار و ۵۸۳ نفر به بیماری مرس مبتلا شده اند که ۵۶۶ نفر جان خود را از دست داده اند.
استان ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد امسال ۱۲۴ زایر حج دارد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.