هنرمندان عکاس و فیلمساز شخصیت فرهنگی استان را بالا ببرند

دنا نما: فرمانده ارشد نظامی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: عکاسان و فیلم‌سازان، ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد را به کشور معرفی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ سردار یدالله بوعلی در آئین پایانی چهارمین جشنواره دوسالانه فیلم و سومین دوسالانه عکس بسیج هنرمندان که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: از همه دست اندرکاران این برنامه تشکر می‌کنم که فرصتی ایجاد کردند تا هنرمندان استان بتوانند هنر خود را به نمایش بگذارند.

فرمانده ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که عکس دارای دو جنبه فنی و پیام است، اذعان کرد: آنچه به عکس مفهوم اصلی را می‌دهد تاثیر معنوی است که بر روح و ذهن بیننده گذاشته و باعث تغییر رفتار می‌شود.

وی عنوان کرد: عکاس باید همواره به دنبال انتقال پیام باشد تا بتواند عکسی کامل و جامع تهیه کند.

این فرمانده ارشد نظامی، انتقال پیام در عکس را نسبت به نقاشی سریعتر و صریحتر بیان کرد و گفت: این تفاوت به دلیل این است که نقاشی شکلی پیچیده از دنیای بیرون بوده اما عکس منطبق با واقعیتی است که انجام می‌گیرد و با روح ارتباط نزدیکتری دارد.

بوعلی در خصوص ارزش فیلم اظهار کرد: فیلمی ارزش دارد که بازیگر آن نقش خود را باور داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر بازیگر فیلم نقش خود را باور داشته و به آن اعتقاد داشته باشد، تاثیرگذاری آن بیشتر، ماندگارتر و انتقال پیام به بیننده سریع‌تر صورت می گیرد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: اگر بازیگر به نقش خود اعتقاد نداشته و آن را باور نکند مانند کسی است که حرفی را بزند اما خود معتقد به انجام آن حرف نباشد.

بوعلی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از همه هنرمندان در سراسر استان گفت: هنرمندان می‌توانند با نشان دادند واقعیت‌های نهفته استان از طریق فیلم و عکس ظرفیت، توانمندی و شخصیت فرهنگی آن را بالا برده و به همه معرفی کنند.

وی امیدواری کرد: با تلاش هنرمندان به خصوص بسیجیان جهت ارتقای فرهنگ ایرانی و اسلامی، استان ما به درجه‌ای برسد که در همه زمینه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حرف برای گفتن داشته باشد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.