آنچه معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت

دنا نما: استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده مسائل مختلف حوزه زنان و خانواده در استان را مطرح و شهین دخت مولاوردی نیز به آنان برنامه هایی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ روز گذشته در دیدار استاندار و مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری کهگیلویه وبویراحمد با معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده؛ شهین دخت مولاوردی به حمایت از زنان روستایی به ویژه زنان روستایی بهبود یافته اشاره کرد و گفت: در جهت ایجاد یا تجهیز کلینیک‏های سلامت خانواده در راستای ارتقای سلامت جسمی و جنسی خانواده ها به ویژه در مناطق محروم برنامه ریزی شده است.

 وی اظهار داشت: برنامه ریزی برای ساخت و تجهیز بیمارستان ها و کلینیک های تخصصی زنان در استان باید پیگیری تا  اقدامات لازم انجام شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده تصریح کرد:توانمندسازی اقتصادی زنان در راستای کارآفرینی و نیز انعقاد تفاهم نامه با وزرات کشور در جهت توانمندسازی زنان زندانی که در راستای حمایت از خانواده‏ های آنها منعقد شده است را از برنامه های جامعه زنان برشمرد.

مولاوردی عنوان کرد: جهت حمایت از سازمان های مردم نهاد معاونت امور زنان و خانواده اقدام به  انعقاد تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی نموده است.

این مسئول کشوری تاکید کرد: لازم است موارد بالا تا رسیدن به نتیجه مطلوب و قابل قبول پیگیری شوند و برای اجرای آن در استان هماهنگی و همکاری مؤثر و مجدانه دستگاه های ذیربط را می‏ طلبد که انشاالله این مهم با پیگیری و تلاش دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به انجام  ‏برسد.

 استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز ضمن معرفی استان به توضیحاتی در باره ظرفیت ‏ها و توانمندی‏ های زنان استان و مسائل و مشکلات حوزه زنان و خانواده پرداخت و بر توجه بیش از پیش مسئولین کشوری به این حوزه در استان تاکید کرد.

 دکترسیدموسی خادمی گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت استان را زنان تشکیل می‏ دهند و استان دارای پتانسیل‏ ها و مزیت های بالائی برای مشارکت زنان در امور اقتصادی و تولیدی  می  باشد، لذا جامعه زنان استان نیازمند حمایت ‏های بیشتری هستند.

استاندار به مسائل و مشکلات زنان سرپرست خانوار در استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به آسیب ها و معضلات اجتماعی پیش رو، لازم است، این قشر از افراد جامعه مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

 خادمی در رابطه با مشکلات خانواده های افراد زندانی که نیازمند مساعدت و همکاری بیشتر مسئولان هستند، تاکید کرد: به دلیل اینکه مرد خانه به هر دلیلی زندانی است و در نتیجه خانواده دچار مشکلات روحی می شوند، ضرورت دارد در جهت تقویت اقتصاد این خانواده ها اقدامات موثری انجام شود.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هم گفت: از جمله درخواست های ما اجرای طرح تکاپو در استان است و بررسی مشکلات زنان کارآفرین که در خیلی موارد ایده ‏های جدیدی دارند، باید حمایت و تقویت شوند.

فریبا رحمانپور افزود: ما در استان در بخش زنان تعاونی های تولیدی ارزشمندی داریم ولی متأسفانه برای صادرات آن دچار مشکل هستیم.

وی تأکید کرد: با حمایت از زنان کار آفرین و فراهم کردن زمینه برای مشارکت آنها در عرصه کار و تولید در بخش های مختلف صنایع دستی، گیاهان دارویی، تولیدات کشاورزی و محصولات دامی، می توان به  نتیجه خوبی دست یافت.

رحمانپور گفت: با توجه به افزایش مشکلات کم تحرکی  جمعیت زنان در استان و  پایین بودن سرانه ورزشی در راستای تقویت روحیه شادابی و نشاط بین زنان در این خصوص نیز باید چاره اندیشی شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.