زمستان در راه است پیست اسکی کاکان در خواب پاییزی

دنا نما: برخی گردشگرانی که به طور ثابت از گذشته‌ها در فصل زمستان یاسوج را مقصد گردشگری خود قرار می‌دادند با کم تحرکی مسئولان از این پس سر از شهرکرد و سپیدان در خواهند آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ استان کهگیلویه و بویراحمد به نام استان چهار فصل در همه ادوار شناخته شده است.

آب و هوای این استان در مناطق مختلف به گونه‌ای است که مسافر و گردشگر در چهار فصل سال از مواهب استان استفاده می‌کند. در مناطق سردسیری علاوه بر فصل خنک تابستان در فصل زمستان نیز مسافران و گردشگران مخصوص به خود را دارد.

یکی از جاذبه‌های مفرح و دلنشین برای مسافران و گردشگران در این استان در فصل زمستان پیست اسکی کاکان است که سالانه تعداد زیادی مسافر و گردشگر با حضور در این پیست لذت وافری می‌برند.

مزیت خوب پیست اسکی کاکان این است که نسبت به همه پیست‌های اسکی در کشور به مناطق جنوبی نزدیک‌تر است. برای مثال خوزستانی‌ها و بوشهری‌ها که به دلیل واقع شدن در منطقه گرمسیری جنوب به برف و سرما در فصل زمستان علاقه دارند با کمترین هزینه به پیست اسکی کاکان دسترسی دارند.

جنوبی‌ها برای اسکی و سرسره‌بازی و برف‌بازی جایی بهتر و نزدیکتر از پیست اسکی کاکان ندارند که امسال وضعیت پیست بسیار بد و نامطلوب است. هر چند که سال گذشته برفی نبارید و پیست سفید پوش نشد اما امسال همه انتظار دارند تا رحمت پروردگار بر منطقه نازل شود و دوباره خون تازه‌ای در رگ‌های پیست اسکی کاکان جاری شود.

اما حیف که پیست اسکی کاکان حال و روز خوشی ندارد و باید گفت پیست اسکی کاکان بیمار است.

رئیس هیئت اسکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که اوضاع خوبی در پیست اسکی نداریم، اظهار کرد: بیشتر دستگاه‌های پیست خراب است و کم‌کم به فصل سرد و بارش‌های احتمالی نزدیک می‌شویم.

وی گفت: برای مثال دستگاه برف‌کوب ما خراب است و بالابرها وضعیتی ندارند و تأسیسات و موتورخانه نیز برای فعالیت نیاز به تعمیر اساسی دارند.

خدابخش امیری با بیان این که برای تعمیر وسایل به مبلغی در حدود ۵۰۰ میلیون تومان نیاز داریم، افزود: اگر این مبلغ هزینه دستگاه‌ها و پیست نشود کاری از دست ما بر نخواهد آمد و نمی‌توانیم جوابگوی علاقه‌مندان به این رشته مفرح ورزشی باشیم.

به همین منظور به سراغ یکی از مسئولان ارشد استانی رفتیم که همواره جوابگوی مطبوعات و رسانه‌ها در استان است.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص به خبرنگار ما گفت: یکی از کارهای اساسی که در منطقه و محدوده پیست اسکی صورت گرفته چهار خطه کردن این محور از محدوده آب‌نهر تا کمی آن‌طرف‌تر از پیست اسکی کاکان است تا خودروها بتوانند به راحتی در این مسیر تردد کنند.

پژمان نیک‌اقبالی وضعیت خود پیست را مطلوب ندانست و گفت: هر چند که ممکن است این موضوع مربوط به حوزه کاری من نباشد اما ما نیز به عنوان یک مسئول در استان انتظار داریم که برای تعمیر دستگاه‌ها و تأسیسات پیست اسکی کاکان توسط مسئولان کاری صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار گفت: مسئولان و به خصوص مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد باید پیگیر وضعیت پیست باشند چرا که بهترین مکان برای دسترسی به علاقه‌مندان به برف و اسکی در جنوب کشور همین پیست اسکی کاکان است.

این مسئول گفت: اگر بارش‌ها خوب باشد به حتم در این منطقه جشنواره برفی خواهیم داشت که اگر وضعیت پیست به همین منوال باشد جای نگرانی دارد.

به گزارش فارس؛ اگر این وضعیت درست نشود باید انتظار فرار گردشگران از یاسوج به سوی دو پیست اسکی هم‌جوار یکی در استان چهارمحال و بختیاری و مرکز آن شهرکرد و دیگری به سمت استان فارس و شهر سپیدان را داشت.

مسئولان استان باید هنوز زمستان نیامده به خواب زمستانی فرو نروند و اوضاع وخیم پیست اسکی کاکان را درمان کنند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.