محصولات باغی و زراعی استان کهگیلویه و بویراحمد به روسیه صادر می‌شود

دنانما: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: محصولات باغی و زراعی استان کهگیلویه و بویراحمد به روسیه صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما؛ سید موسی خادمی در جمع خبرنگاران در رابطه با دستاورد سفر گروه تجاری، اقتصادی کهگیلویه به بویراحمد در دیدار با وزیر اقتصاد استان امسک روسیه، اظهار داشت: در این سفر به معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری استان پرداخته شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با مثبت توصیف کردن این سفر، گفت: یکی از اهداف این سفر آشنایی مجوعه مدیران و تجار استان با اینگونه سفرها و مراودات و رایزنی‌ها در سطح بین المللی بود.

وی بیان کرد: سطح و کیفیت سفر و سطح پذیرش طرف متقابل به دلیل روابط راهبردی خوبی بین ایران و روسیه وجود دارد سطح بالا و استقبال خوبی انجام شد.

خادمی ابراز کرد: طرف مقابل با همه امکانات و تجارش و همه استعدادها برای مذاکره آمده بود.

وی بیان کرد: استانی که برای مذاکره سفر کردیم بخشی از کمبودهای استان از جمله صنایع نفت و گاز و  تکنولوژی‌های جدید را می‌توانست پوشش دهد.

خادمی بیان کرد: استان امسک روسیه نیازمند محصولات باغی و زراعی بود که در استان ما به حمدالله مازاد داریم و آماده صادارات هستیم.

وی تصریح کرد: عملیاتی شدن دستاورد این سفر به تجار ما بستگی دارد که همکاری بیشتری با همتای خود در روسیه داشته باشند.

خادمی گفت: استان امسک روسیه در زمینه تکنولوژی جدید و صنایع  وابسته به نفت امکانات خوبی داشتند که آماده صادرات و سرمایه گذاری در استان ما بودند.

وی ابراز کرد: از مسئولان اقتصادی و تجار روسیه برای سفر به استان در فصل بهار و تابستان دعوت کردیم و امیدواریم که آنها نیز برای ارزیابی استان در منطقه حضور پیدا کنند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.