ابطال ۷۰ پروانه کسب ساخت درب و پنجره در شهر یاسوج

دنانما: مدیر اجرایی اتحادیه درب و پنجره‌سازان شهرستان بویراحمد با اشاره به مشکلات جوشکاران و متضرر شدن آن‌ها گفت: قریب به ۷۰ واحد آن اقدام به ابطال پروانه کسب خود کردند و تنها ۱۳۰ واحد آن به صورت پاره‌وقت و یا به صورت موقت کار می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما؛ ناهید محرابی با اشاره به ساماندهی صنوف اظهار کرد: با توجه به اینکه جوشکاران به عنوان صنوف آلاینده محسوب می‌شوند در سال ۸۲ بر اساس مصوبه‌ای با حضور دستگاه‌ها و متولیان اجرایی مصوب شد صنوف آلاینده به خارج از شهر انتقال داده شوند.

مدیر اجرایی اتحادیه درب و پنجره‌سازان شهرستان بویراحمد با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبه سال ۸۲ تمامی ادارات و نهادهای مربوطه قول مساعدت و همکاری در فراهم کردن ‌زیرساخت‌های لازم شهرک جوشکاران دادند، گفت: متاسفانه مشکلات این شهرک نوبنیاد همچنان به قوت خود باقی مانده است.

محرابی با تاکید بر اینکه با انتقال جوشکاران به شهرک مدنظر بسیاری مسئولان قول‌های همکاری خود را فراموش کردند و شهرک جوشکاران با تمامی مشکلات خود رها شده است، گفت: با وجود مشکلات متعدد در این شهرک همچنان پیگیر انتقال و جابه‌جایی دیگر واحدهای صنفی جوشکاران به شهرک هستیم.

وی که از عدم همکاری نهادها و ارگان‌های مرتبت با ساماندهی صنوف آلاینده در سطح کهگیلویه و بویراحمد گلایه داشت، عنوان کرد: شهرک جوشکاران مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف دارد که انتظار می‌رود مسئولان مربوطه چاره‌ای در این خصوص بیندیشند.

مدیر اجرایی اتحادیه درب و پنجره‌سازان شهرستان بویراحمد عمده مشکلات این واحد صنفی را انتقال باقیمانده صنوف آلاینده حومه شهر یاسوج عنوان کرد و گفت: بر اساس مصوبه مقرر شد که جوشکاران سرآبتاوه تا گوشه به شهرک جوشکاران انتقال داده شوند که متاسفانه تنها چند اداره در این خصوص همکاری داشتند.

این مسئول در ادامه تعداد جوشکاران دارای پروانه کسب را ۲۰۰ واحد عنوان کرد و گفت: با توجه به مشکلات عدیده در شهرک جوشکاران و عدم حمایت مسئولان قریب به ۷۰ واحد آن اقدام به ابطال پروانه کسب خود کردند و تنها ۱۳۰ واحد آن به صورت پاره‌وقت و یا به صورت موقت کار می‌کنند.

وی از دلایل بی‌میلی جوشکاران و ابطال پروانه‌های کسب آن‌ها را مصوبه کمیسیون نظارت عنوان کرد و گفت: در این کمیسیون مصوب شد در هر روستا به دو نفر پروانه کسب جوشکاری داده شود که با این وجود دیگر کسی در روستاها به شهرک جوشکاران برای کار خود مراجعه نمی‌کند که این اقدام ضرر بزرگی به جوشکاران مستقر در شهرک وارد کرد.

محرابی با تاکید بر اینکه پیگیری‌های لازم در این خصوص را انجام دادیم اما به نتیجه‌ای نرسیدیم، گفت: جوشکاران با جمع‌آوری کارگاه یا ابطال پروانه خود به روستاها نقل و مکان می‌کنند و این اقدام باعث بی‌نظمی در این واحد صنفی شده است.

مدیر اجرایی اتحادیه درب و پنجره‌سازان شهرستان بویراحمد با تاکید بر اینکه احداث و راه‌اندازی شهرک جوشکاران بر اساس نیاز مردم بوده و الان با مشکلات متعددی روبه‌رو است، گفت: از دلایل لغو پروانه کسب جوشکاران مالیات سنگین اداره امور مالیاتی و سنگین بودن بیمه کارفرمایان بوده که در حال حاضر تعدادی از واحدهای صنفی جوشکاری به صورت سیار امرار معاش می‌کنند.

محرابی با تاکید بر اینکه بیمه کارفرمایان تامین اجتماعی برای صنوفی همچون جوشکاران سنگین است و بر همین اساس جوشکاران اقدام به لغو پروانه کسب می‌کنند، گفت: متاسفانه عوارضات بسیار زیاد شهرداری یکی دیگر از دلایل لغو پروانه کسب جوشکاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد است.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه جوشکاران مشکلات متعددی در شهرک جوشکاران دارند، گفت: طبق مصوبه سال ۸۲ مصوب شد تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان خدمات و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند که متاسفانه مشکلاتی در حوزه گازرسانی به این شهرک وجود دارد به گونه‌ای که بخشی از شهرک گازرسانی آن صورت گرفته و بخش پایانی نیز همچنان بدون گاز به سر می‌برد.

وی از دیگر مشکلات این صنف را سند مالکیت کارگاه‌های جوشکاری در شهرک جوشکاران عنوان کرد و گفت: شهرداری و بنیاد مسکن هر کدام مدعی هستند و تاکنون این دو ارگان به نتیجه‌ای در خصوص سند مالکیت کارگاه‌های این شهرک نرسیدند.

محرابی در ادامه با بیان اینکه افرادی هستند که کارگاه‌های آن‌ها پروانه ساخت ندارد و برای تمدید پروانه شهرداری همکاری لازم را با آن‌ها ندارد، گفت: نوسانات برق شهرک، عدم آنتن‌دهی تلفن همراه، عدم روشنایی خیابان‌ها، و آسفالت و جدول‌گذاری خیابان‌ها از دیگر مشکلات شهرک جوشکاران یاسوج است.

مدیر اجرایی اتحادیه درب و پنجره‌سازان شهرستان بویراحمد در پایان خواستار توجه و حمایت هرچه بیشتر مسئولان از جوشکاران شد و گفت: صنعت و معدن اعلام کرده بود که کارگاه‌هایی که چهار کارگر داشته باشند با ارائه لیست بیمه تسهیلات چهار درصدی ارائه می‌شود که اتحادیه ۵۰ کارگاه را معرفی کرده و تاکنون تسهیلاتی ارائه نشده و صنعت و معدن مدعی است که بانک‌ها همکاری در این خصوص ندارند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.