۹۵درصد پوشاک و کفش کهگیلویه و بویراحمد از استانهای دیگر تامین می شود

دنا نما: رییس اتاق اصناف شهرستان بویراحمد گفت: کالاهایی از جمله پوشاک، کالای خانه، کیف و کفش تولیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، سید نادر موسوی قوام‌آباد افزود: هیچ کارگاه تولیدی در این استان وجود ندارد و تمام مایحتاج خود را از استانهای دیگر تهیه و تامین می کند.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر ۲۲هزار واحد صنفی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در یاسوج، مرکز استان ۷۰۰۰واحد صنفی فعالیت دارند.

موسوی قوام آباد تصریح کرد: نبود تولیدی، بالا بودن اجاره بهاء، نداشتن امنیت شغلی بعلت نبود شغل و ورود بیکاران به بازار و رعایت نکردن سقف صنفی و حریم صنفی از مهمترین مشکلات واحدهای صنفی بویراحمد است.

وی ادامه داد: می طلبد که مسئولان استان از سرمایه گذاران بومی استان که در بیرون از استان سرمایه گذاری کرده اند را برای سرمایه گذاری دعوت کنند و با استفاده از فراهم آوردن شرایط و بستر لازم ایجاد رغبت و انگیزه برای آنها کنند تا تولید رونق گیرد و بیکاری نیز کاهش یابد.

رییس اتاق اصناف شهرستان بویراحمد اضافه کرد: ۹۵درصد پوشاک و کفش مورد نیاز استان از استانهای دیگر تامین می شود که باید برای این امر مسئولان استان برنامه مدونی تدوین و تهیه کنند تا هم به اقتصاد و تولید استان کمک شود و هم در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال نقش داشته باشد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.