حجت السلام مزارعی: سارقان مسلح به طلافروشی گچساران را دستگیر و به دار مجازات خواهیم آویخت

دنا نما: رحم کردن به کسانی که امنیت و آرامش روانی جامعه را تهدید می کنند و مرتکب جرایم خشن می شوند خیانت به خون شهیدان، خون شهید حججی و شهداء قوه قضاییه، انتظامی، نظامی، اطلاعاتی می باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، در جلسه ستاد مبارز با جرائم خاص در راستا و پیرامون عاملان سرقت مسلحانه و قتل طلافروشان گچسارانی که  با حضور اعضای شورای تامین استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان گچساران و جمعی از مسئولان ارشد قضایی و انتظامی استان در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در قرآن به اهمیت امنیت جامعه بسیار تاکید و اشاره کرده است و در کلام وحی آمده است که کسانی که به امنیت جامعه تلنگر و امنیت جامعه را مورد هدف قرار می دهند در حال جنگ با خدا می باشند.

حجت السلام غلامرضا مزارعی افزود: خداوند می فرماید؛ آرامش جامعه به حدی نزد من اهمیت دارد که کسی که آرامش روانی جامعه را برهم می زند و کسانی مفسد فی الارض می باشد آنرا بکشید و به صلیب بکشید و دست و پایشان را چپ و راست قطع کنید.

مزارعی عنوان کرد: رحم کردن به کسانی که امنیت و آرامش روانی جامعه را تهدید می کنند و مرتکب جرایم خشن می شوند خیانت به خون شهیدان، خون شهید حججی و شهداء قوه قضاییه، انتظامی،نظامی، اطلاعاتی  می باشد.

ریس کل دادگستری استان از کاهش آمار سرقت در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و خاطرنشان کرد: آمار سازمان زندان های کل کشور ورودی سرقت های استان کهگیلویه و بویراحمد را ۱۱درصد کاهش نسبت به سال گذشته اعلام کرده است.

مزارعی در ادامه افزود: استان ما قبلا در حوزه سرقت ائم از خرد و کلان جزء آمار اولیه کشور بود و الحمدالله در حال حاضر آمار سرقت کاهش پیدا کرده است هر چند بعضی از اتفاقات مانند جریان یک و دو مورد سرقت مسلحانه کارهای خوب ما را تحت الشعاع قرار داد اما باید منصفانه برخورد کرد و در این مورد نباید فرافکنی کرد بطوریکه موجبات دلسردی کسانی که در عرصه امنیت و اطلاعات فعالیت می کنند و برای ایجاد امنیت از جانشان مایه می گذارند را شویم.

وی تصریح کرد: هدف مجموع حاکمیت نظام، کلیه دستگاه ها، سازمان ها، نهادها در جمهوری اسلامی تلاش برای ارتقاء امنیت جامعه است.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: در حوزه جرایم خشن  کوتاه آمدن گناه و معصیت نابخشودنی می باشد .

مزارعی عنوان کرد: بنده شخصا جرایم مهم (خاص،خشن) را رصد و پیگیری می کنم.

وی عنوان کرد: قضات شریف که مجاهدان عرصه امنیت جامعه هستند شرعا تکلیف دارند که در برخورد با جرایم خشن ذره ای از ظرفیت قانون کوتاه نیامده بلکه مجازات تکمیلی هم در نظر بگیرند.

مقام عالی قضایی استان گفت: ما به فضل و عنایت پرودگار، سارقان مسلح را که خون دو انسان بی گناه را در شهر ولایتمدار گچساران ریخت را دستگیر و به دار مجازات خواهیم آویخت.

وی در پایان با قدردانی از خدمات ارزشمند اصحاب رسانه و جراید افزود: رسانه ها در پیشگیری از جرم نقش موثری دارند و همچنین رسانه ها باید رویدادها و مشکلات جامعه را آسیب شناسی کنند و نباید با بزرگنمایی حوادث و اتفاقات جو اجتماع و جامعه را متشنج کنند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.