عید قربان روز ذکر خداوند و غفلت زدایی از جان

دنا نما: عید قربان روز ذکر پروردگار متعال و غفلت زدایی از جان است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه های بعد از نماز عید با تبریک این عید بزرگ، گفت: عید سعید قربان از اعیاد بزرگ اسلامی است که خداوند به واسطه سربلندی حضرت ابراهیم(ع) از امتحانی بزرگ آن را برای بشریت مقرر کرد.

حجت الاسلام حسینی صدر با بیان اینکه  عید قربان روز ذکر پروردگار متعال و غفلت زدایی از جان است افزود: غسل کردن، طهارت روح و خواندن نماز عید قربان از سنت های این روز است.

وی با بیان اینکه قربانی دادن در این روز بر حجاج واجب است گفت: در پایان مناسک حج قربانی شدن از سوی خداوند واجب شده است .

حجت الاسلام حسینی صدر با تاکید بر اینکه اغنیا و کسانی که در جامعه احساس مسئولیت می کنند نباید فقرا را فراموش کنند افزود: در جامعه اسلامی فراموش نکردن فقرا و نیازمندان سنتی نیکو است و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حجت الوداع پیامبر اسلام(ص) ۱۰۰ شتر را قربانی کرد و فرمود« به فقرا کمک کنید تا سیر شوند و نباید فقرا گرسنه بمانند . » گفت: با توجه به برخی مشکلات در بازار این روزها فقرا و نیازمندان قادر به تامین مایحتاج خود نیستند پس باید به یاری آنها بشتابیم و آنها را کمک کنیم .

وی مسئولان را به توجه به فرامین رهبری فرا خواند و بیان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد هم باید مسئولان با مخلان بازار، سودجویان و ناامن کنندگان اقتصاد به جد برخورد کنند .

وی در خطبه دوم به توصیه رهبری به حجاج اشاره کرد و گفت: رهبری در سخنان خود حجاج را به توجه به خدای تبارک و تعالی، معنویت حج، فرمانبرداری از خداوند و اینکه حجاج باید در مناسک حج دنیای اسلام را دعا کنند توصیه کرد .

حسینی صدر با اشاره به اینکه دشمنان اسلام مایوس هستند و مایوس تر هم خواهند شد افزود: نظریه پردازان غرب در جبهه اول جنگ نظامی با جمهوری اسلامی را مطرح می کنند و در جبهه دوم جنگ اقتصادی با ایران را مطرح می کنند که در هر دو مورد به اهداف خود نخواهند رسید.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه دشمنان ایران سعی دارند تا نظام ایران اسلامی را ناقض حقوق بشر معرفی کنند گفت: بارها مسئولان و معاندان نظام ایران اسلامی عنوان کردند که مسئولان جمهوری اسلامی ایران به مردم خود هم رحم نمی کند .

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی از یک سو در پی ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی هستند و از سوی دیگر دنبال اختلاف میان مردم و مسئولان هستند که در این بین وظیفه مسئولان هوشیاری و خدمت رسانی به مردم است تا بهانه ای به دست دشمنان قسم خورد نظام ندهند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.