۲۳۰ واحد مسکونی در شهرستان دنا به بهره برداری می رسد/ ۵۰ درصد اعتبارات زیرساخت های آسیب دیده از زلزله سی سخت تخصیص یافت

 

دنا نما: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: باید منازل مسکونی تا پیش از آغاز فصل سرما به مردم تحویل داده شود.

به گزارش دنا نما، کیامرث حاجی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه بویراحمد از روند بازسازی منازل زلزله زده شهرستان دنا بازدید کرد.

 فرماندار دنا، مدیرکل بحران استانداری، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری،مدیرکل راه و شهرسازی،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان،قائم مقام سازمان همیاری شهرداری های استان،مدیرکل نوسازی مدارس استان،شهردار سی سخت و تعدادی از مسئولان حاجی زاده را در این بازدید همراهی کردند.

وی در این خصوص و در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: پیرو بازدید هایی که انجام شد و با تاکید استاندار ، به اتفاق اعضای ستاد بازسازی استان بازدیدی از مراحل بازسازی منازل زلزله زده سی سخت داشتیم.

حاجی زاده، افزود:طی برنامه ریزی خوبی که شده و براساس قولی که متولیان و دستگاه های بازسازی داده بودند امروز شاهد سقف گذاری بالغ بر ۱۱۰۰ واحد هستیم که ۲۳۰ واحد از این منازل به بهره برداری رسید و مردم در منازل خود مستقر شدند و مابقی واحد ها در مرحله دیوارچینی و ایجاد سقف هستند.

حاجی زاده بیان کرد: طبق زمان بندی انجام شده در دوهفته آینده شاهد بهره برداری از فاز نخست این واحد های مسکونی بازسازی شده خواهیم بود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر کیفیت و نظارت در ساخت و ساز ها گفت: یکی از مسائلی که مورد تاکید بوده و باید در ساخت و سازها انجام شود بحث کیفیت و نظارت کیفی در ساخت و ساز ها و لحاظ کردن همه ی مقررات فنی ساختمان است که با برنامه ریزی های انجام شده همه ی دستگاه های ناظر بر ساخت و سازها این مسائل را پیگیری می کنند.

حاجی زاده با اشاره به اینکه قبل از شروع فصل سرما باید این منازل تحویل مردم شوند ،افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان دستگاه متولی در ساخت و ساز ها پای کار بوده و امید است با همکاری مردم تا قبل از شروع فصل سرما این منازل را به بهره برداری برسانند.

وی با بیان اینکه کار تعمیر مدارسی که آسیب دیده و نیاز به تعمیرات داشتند کامل شده است، ابراز کرد: با پیگیری های انجام شده چند مدرسه احداثی نیز شروع به کار کرده اند.

معاون عمرانی استاندار، گفت: اداره کل نوسازی مدارس استان باید بر ساخت و ساز مدارس نظارت جدی داشته باشد تا طبق زمان بندی و در موعد مقرر تکمیل شوند.

وی با بیان اینکه تا روزی که مسئولیت داریم در قبال زلزله زدگان شهرستان دنا مسئول هستیم و باید پای کار باشیم، خاطرنشان کرد:در بحث زیرساخت های شهری اعتبارات خوبی لحاظ شده است که ۵۰ درصد این اعتبارات تخصیص داده شده است که شهرداری باید بزودی پروژه های زیرساختی شهری را شروع کند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.