دانشجوی کهگیلویه وبویراحمدی رتبه برتر جشنواره محیط زیست را کسب کرد

دنا نما: رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پایان نامه محمد رحمانیان توانست رتبه برتر جشنواره و نمایشگاه ملی ‘فناوری های آب، خاک و محیط زیست’تهران را کسب کند.

 علی مرادی افزود: این پایان نامه با عنوان ‘پالایش سبز خاک آلوده به سرب و کادمیم در این جشنواره که با موضوع مشکلات زیست محیطی و کمبود آب در کشور و برای توسعه فناوری های مرتبط برگزار شد،ارایه شد.

مرادی اظهار کرد: این پایان نامه در سر فصل های ورود فلزات سنگین از جمله سرب و کادمیم به خاک، سلامت محیط زیست، تولیدات کشاورزی، موجودات زنده و خطراتی که برای انسان به بار می آورد،پرداخته است.

وی عنوان کرد: پرهزینه بودن و ناکارآمد بودن روش های فیزیکی و شیمیایی باعث شد که این دانشجوی هم استانی در پایان نامه خود راهکارهای جدیدی ارائه دهد.

مردای گفت: راهکار هایی نظیر استفاده از همزیستی باکتری های محرک رشد گیاه (PGPR) و قارچ ریشه های آربوسکولار (AM) به منظور افزایش زیست فراهمی فلزات و یا افزایش تولید زیست توده ازسوی گیاهان در این پایان نامه برتر کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد شده است.

جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری های آب، خاک و محیط زیست از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری و حمایت وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی، سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری تهران و انجمن های علمی مرتبط خرداد امسال در تهران برگزار شد.

اشتراک گذاری:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.