حمله ملخ‌ها به ۵ هزار هکتار از مزارع کهگیلویه و بویراحمد

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ملخ‌های بومی به ۵ هزار هکتار از مزارع و عرصه‌های منابع طبیعی این استان حمله کرده‌اند.

به گزارش دنا نما،


داریوش حصار در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج، اظهار داشت: ملخ‌های بومی شاخک بلند تاکنون به بیش از ۵ هزار هکتار از مزارع و عرصه‌های منابع طبیعی این استان حمله کرده‌اند و این آفت تا مبارزه نهایی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در سال‌های پر بارش آفت ملخ بومی شاخک بلند ریزش می‌کند، عنوان کرد: این آفت در شهرستان‌های سردسیری بویراحمد، دنا، مارگون و بخش دیشموک کهگیلویه شناسایی و اقدامات لازم برای مبارزه در دستور کار قرار گرفته است.

حصار این را هم گفت که در سطح بیش از ۱۵ هزار هکتار توسط کارشناسان جهادکشاورزی رصد و پایش انجام گرفته و سطح آلوده ۵ هزار هکتار تخمین زده شده که تاکنون در سطح دو هزار و ۱۰۰ هکتار با این آفت مبارزه شده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مبارزه با این آفت از طریق جهاد کشاورزی با مشارکت مردم انجام می‌شود و برای مبارزه با آن به مقدار کافی سم و سم پاش فراهم شده است.

حصار بیان کرد: از مشکلات پیش رو وجود کانون این آفت در مناطق کوهستانی و صعب العبور بوده که مبارزه با کانون این افت را با مشکلروبه‌رو کرده و در مبارزه تلاش می‌شود از سمومی استفاده شود که کمترین آسیب را به زیست بوم منطقه وارد کند.

وی خاطرنشان کرد: این افت ابتدا از منابع طبیعی شروع به خسارت می‌کند و بعد وارد مزارع می‌شود و مدام میزبان عوض می‌کند و به همین دلیل میزان خسارت دقیق آن مشکل است و مناطق بعدی نقاطی است که در مجاورت کانون‌ها قرار دارد و بسته به میزان خوش‌خوراکی میزبان متغیر است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.