حرکت رو به پیشرفت تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد طی سال‌های اخیر

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد فرهنگی برنامه‌های فرهنگی خوبی در دست اجرا دارد و رو به پیشرفت است.

به گزارش دنا نما، حجت‌الاسلام سید رضا افتخاری در نشست با خبرنگاران با اشاره به تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام(ره) گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با ژرف اندیشی حضرت امام تاسیس شد و وظایفی برای آن تبیین شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از رسالت‌های تبلیغات اسلامی رصد و مقابله هوشمندانه با دشمنان دین و کشور است که دشمن از همان ابتدای انقلاب اسلامی به دنبال تغییر سبک زندگی مردم بود بنابراین تبلیغات اسلامی حوزه هنری و دارالقرآن کریم را ایجاد کرد و برنامه‌‌های متعدد فرهنگی در دستور کار این واحدهای فرهنگی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در هر دو حوزه دارالقرآن کریم و حوزه هنری کارهای خوبی انجام شده است، ضمن اینکه با تشکیل امور فرهنگی بانوان، کانون‌های فرهنگی و سایر تشکل‌ها، تبلیغات اسلامی استان رو به پیشرفت است.

این مسئول از طرح مردمی نهضت پیشرفت بانوان خبر داد و گفت: تبلیغات اسلامی اقدام به برگزاری طرح نوجوانه کرده و علاوه بر برگزاری همایش بزرگ در مرکز کشور نوجوان‌های موثر به صورت تشکیلاتی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

برگزاری دعای روح‌بخش عرفه در استان

در ادامه معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه جشن عید غدیرخم خبر داد و گفت: مشابه کاری که در مرکز کشور در حال اجرا است و مواکب در یکی از خیابان‌های شهر مستقر شدند در مرکز استان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام هاشم موسوی‌نیا از برگزاری مراسم روح‌بخش دعای عرفه در روز چهارشنبه ۷ تیر ماه خبر داد و گفت: دعای عرفه ساعت ۱۷ همان روز در تپه نورالشهدا مرکز استان برگزار می‌شود، ضمن اینکه ساعت و مکان سایر شهرستان‌ها هم اعلام می‌شود.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه جهاد تبیین اشاره و با بیان اینکه چندین عملیات در این زمینه انجام شده، افزود: چهار مهرواره مهم در سطح استان برگزار کردیم که جزء استان های برتر بودیم در مهرواره محله همدل هم جزء پنجمین استان به لحاظ مشارکت مردم شدیم.

اجرای طرح سه‌شنبه‌های قرآنی در روستاهای استان

محسن رضایی مدیر دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از صدور مجوز تاسیس ۲۸۰ خانه قرآنی شهری و روستایی در استان خبر داد و گفت: تعداد خانه‌های قرآنی استان به یک هزار و ۳۲۰ خانه افزایش یافته است.

این مسئول به صدور مجوز قرآن و عترت پنج موسسه جدید اشاره و عنوان کرد: کارگاه سبک زندگی اسلامی با مشارکت دارالقرآن کریم برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد فعالیت‌های قرآنی توسط بانوان انجام می‌شود، گفت: در همین خصوص هیات اندیشه‌ورز بانوان تشکیل شده است.

مدیر دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: دارالقران در راستای فعالیت‌های خود اقدام به برگزاری ۳۸ دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم کرده است.

رضایی با اشاره به موفقیت‌های قاریان و فعالان قرآنی استان در سطح کشور طی یکی دو سال اخیر گفت: برای اولین بار دوره قرائت سطح ۶ قرآن کریم در سطح استان برگزار شده است.

وی از برگزاری طرح سه‌شنبه‌های قرآنی در روستاهای استان خبر داد و عنوان کرد: شوراهای قرآنی در روستاها و بخش‌ها راه‌اندازی می‌شوند.

این مسئول در پایان به مهمترین مشکلات خانه‌های قرآنی در سطح استان اشاره و عنوان کرد: رهن و اجاره بالا مهمترین مشکلات خانه‌های قرآنی است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.