۱۱ طرح ورزشی در سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دومین سفر رئیس جمهور و هیات دولت به این استان ۱۱ طرح ورزشی افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش دنا نما، عین الله دهقان روز سه شنبه افزود: ۱۱ طرح ورزشی شامل هشت چمن مصنوعی، یک استخر و ۲ سالن ورزشی در دومین سفر رئیس جمهور به استان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

وی ادامه داد: زمین چمن مصنوعی “تل دراز” لوداب، استخر شنای انقلاب یاسوج، زمین های چمن مصنوعی “دم دره” و “بردیان” چرام، ۲ زمین چمن مصنوعی در ” گچی” و “سرگر” دهدشت، زمین های چمن مصنوعی “آبچیرک”و “سرتیره” در گچساران با ۱۵میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره برداری می رسند.

دهقان گفت: در این سفر عملیات ساخت سالن ورزشی روستای “سُرون” در شهرستان بویراحمد، سالن ورزشی “شهنیز” در شهرستان مارگون و زمین چمن مصنوعی روستای “سمرون “در شهرستان دنا با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار آغاز می شود.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان هزینه ساخت این طرح های ورزشی از محل اعتبارات استانی و هدایای خاص وزارت نفت تامین می شود.

براساس آمار موجود ،سرانه فضای ورزشی استان نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۶ سانتی متر افزایش یافته است. سرانه فضای ورزشی کهگیلویه و بویراحمد که سال ۱۴۰۰ حدود ۹۸ سانتی متر بود به ۱۰۴ سانتیمتر رسیده است.

همچنین شمار ورزشکاران سازمان یافته کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۸ درصد افزایش یافته است. در زمان حاضر ۳۴ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان فعالیت دارند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.