مشکلات مناطق”بلهزار” و”مادوان” شناسایی و رفع شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر احصاء مشکلات مناطق حاشیه‌نشین بلهزار و مادوان تاکید کرد.

به گزارش دنا نما، سید علی احمدزاده در نشست با گروه های مردمی مناطق بلهزار و مادوان یاسوج با بیان اینکه سردرگمی و بلاتکلیفی شهر و روستا بودن، به این مناطق آسیب زده است، گفت: بدترین شرایط مهاجرپذیری را در این مناطق داریم.

وی با بیان اینکه جمعیت مهاجرپذیر یاسوج از جمعیت اصلی بیشتر است، افزود: همین عامل باعث شده مشکلات عدیده‌ای در زیرساخت‌ها و حوزه اجتماعی پیش بیاید که می‌طلبد همه متولیان برای رفع مشکلات این مناطق پای کار باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ارائه خدمات شهری در حیطه‌ وظایف شهرداری و شوراها است، خاطرنشان کرد: دولت از طریق اختصاص اعتبار از محل ارزش افزوده شهرداری‌ها را حمایت می‌کند سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان از این محل به شهرداری‌ها کمک شد تا کار عمرانی صورت گیرد اما صرف حقوق کارگران شد.

احمدزاده با بیان اینکه انتظار می‌رود شهرداری‌ها بر روی مسائل عمرانی بیشتر تمرکز کنند، تصریح کرد: مشکلات این مناطق برای طرح در دور دوم سفر دولت به استان احصاء شود.

وی برای ایجاد فضای سبز، پارک و بلوار در این مناطق مبالغی به شهرداری مادوان کمک می‌شود تا تحول ایجاد شود، بنابراین شهرداری طرح ارائه کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: احداث چندین پل بر روی رودخانه بشار و همچنین تبدیل این رودخانه به یک مکان گردشگری در دستور کار است و امیدواریم اعتبارات دولتی اختصاص داده و نهایی شود.

احمدزاده در ادامه با انتقاد از برخی سایت‌ها ادامه داد: در برخی سایت‌ها آمده که برخی پروژه‌ها در سفر دولت حذف شده در صورتی که اینگونه نیست تا زمانی که در دولت اعلام نشود پروژه‌ای تایید یا حذف نمی‌شود از رسانه‌ها می‌خواهیم در این خصوص خویشتن‌دار باشند.

وی عنوان کرد: مبالغی که قرار است در سفر دور دوم اختصاص داده شود و همچنین لیست پروژه‌ها را از طریق رسانه‌ها و جراید اعلام خواهم کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: رقم بزرگی برای شهرداری‌ها پیشنهاد دادیم اما مورد پذیرش قرار نگرفت و گفتند خدمات شهری کار شهرداری‌ و شوراها است.

احمدزاده تاکید کرد: در منطقه بلهزار سال‌هاست که بنیاد مسکن به دلیل مشخص نبودن شهر یا روستا خدماتی ارائه نکرده است و هنوز برخی خیابان‌ها و کوچه‌ها خاکی هستند که باید فکری به حال این موضوع شود، ضمن اینکه آموزش و پرورش در بلهزار و مادوان خدمات بیشتری ارائه دهند.

وی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای رفع تنش آبی این مناطق تصریح کرد: حفر چاه برای رفع مشکل آب این مناطق خبر خوبی است اما پروژه انتقال آب از سد تنگ سرخ همه مناطق یاسوج را پوشش می‌دهد که برای اتمام سد و خط انتقال نیازمند یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم که دولت در صدد تامین آن است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به در پیش بودن سفر دوم رئیس جمهور و دولت به استان اشاره کرد و گفت: تاریخی را معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام کرد که احتمالا جابه‌جایی صورت گیرد، البته هنوز قطعی نشده است.

به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، وی بیان کرد: آنچه مسلم است دولت یکی دو هفته آینده میهمان مردم استان است و مردم مناطق بلهزار، مادوان و مهریان در مسیر فرودگاه یاسوج هستند که از آنها برای استقبال از رئیس جمهور بعد از قطعی شدن زمان سفر دعوت می‌کنم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.