جاده پاتاوه – دهدشت با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد

با حضور رئیس‌جمهور جاده مواصلاتی پاتاوه دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

به گزارش دنا نما؛ با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی محور پاتاوه – دهدشت از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

 معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: این جاده قسمتی از یک کریدور اصلی است که استان اصفهان را به جنوب کشور وصل می کند.

وی بیان کرد: پروژه احداث راه اصلی پاتاوه دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتری بخشی از محور مزبور به صورت کریدور جدید از منطقه صعب العبور و و کوهستانی زاگرس میانی عبور می‌کند و موجب کوتاه شدن ۶۵ کیلومتر حد فاصل پاتاوه تا بهبهان نسبت به مسیر موجود خواهد شد.

وی گفت: با تکمیل این محور بیش از ۴۰۰ روستای مناطق محروم حد فاصل پاتاوه تا دهدشت از بن بست خارج شده و موجب ارتباط سریع مردم با مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.

کدخدازاده یادآوری کرد: در قالب ۴ قطعه اجرایی تعریف شده است که قطعه اول آن ۲۶.۵ کیلومتر، قطعه دوم ۲۸ کیلومتر، قطعه سوم ۶۳.۵ کیلومتر و قطعه چهارم نیز ۱۸ کیلومتر است. وی گفت: در سنوات گذشته به غیر از قطعه سوم سایر قطعه ها بهره برداری شده بود.

کدخدا زاده ادامه داد: این پروژه شامل ۱۲ دستگاه تونل، ۵ دستگاه گالری و ۱۳ دستگاه پل خاص است.

وی گفت: به زودی راهداری و پلیس راه نیز در این مسیر مستقر می‌شوند.

کدخدازاده تصریح کرد: اعتبار هزینه شده این پروژه ۲۸ و نیم هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ارزش به روز ان را معادل ۹۵ هزار میلیارد است.

این مسئول اهداف پروژه را تکمیل شبکه راه و بزرگراهی استان،اصلاح طرح هندسی، با مشخصات استاندارد و رفع نقاط حادثه خیز، کاهش زمان سفر،صرف جویی در مصرف سوخت،محرومیت زدایی،و تقویت ارتباط و تعاملات اجتماعی منطقه، رونق گردشگری، افزایش و بالا بردن توان ترانزیتی، ایجاد ارتباط مناسب مابین استان‌های مرکزی و بنادر جنوب،افزایش ایمنی،توسعه و رونق اقتصادی برشمرد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.