پنج میلیاردریال به مرمت بافت تاریخی روستای «کریک» دنا اختصاص یافت

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دنا گفت: پنج میلیارد ریال اعتبار برای مرمت نمای خشتی روستای تاریخی و گردشگری «کریک» در این شهرستان اختصاص یافت.

یه گزارش دنا نما افشین بهمنی افزود: طرح مرمت و بهسازی بافت تاریخی روستای گردشگرپذیر «کریک» هم اکنون در مرحله انعقاد قرارداد برای اجراست.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دنا تصریح کرد: این دومین مرحله مرمت روستای تاریخی مذکور در دولت سیزدهم است.

بهمنی تاکید کرد: پارسال نیز هفت میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بهسازی روستای تاریخی «کریک» هزینه شد.

وی ابراز کرد: این روستای منحصربه فرد که از جاذبه های گردشگری شاخص شهرستان دنا و استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود پارسال در فهرست روستاهای تاریخی کشور ثبت شد.

بهمنی با یادآوری اینکه روستاهای پلکان میراثی به جای مانده از ایران باستان است تاکید کرد: حفظ این جاذبه ها که به علت عوامل طبیعی مانند باران،باد در معرض تهدید هستند با مرمت آنان، ضمن حفظ میراث گذشتگان و هویت ملی به رونق گردشگری کمک می کند .

وی تصریح کرد:این روستا به علت طبیعت زیبا، رودخانه خروشان، بافت تاریخی و پلکانی واحدهای مسکونی، قرار داشتن در مسیر کوه دنا و امکان کوهنوردی از مقاصد مهم روستاگردی جنوب غرب ایران محسوب می شود.

دهکده توریستی «کریک» در نزدیکی جاده یاسوج به اصفهان،دامنه ارتفاعات دنا و ۱۵کیلومتری جنوب غربی شهر سی سخت قرار دارد

«کریک» که یکی از ۱۴ روستای نمونه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود از معدود روستاهای این استان چهارفصل است که زیرساخت های اسکان شبانه برای گردشگران را دارد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.