بیماران دیابتی در کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیماران دیابتی که انسولین دریافت می‌کنند تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

به گزارش دنا نما، محسن عزیزی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت بیست و دوم مرداد سالروز تاسیس بیمه سلامت گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان یعنی حدود ۵۲۰ هزار نفر در پنج صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار (کمیته امداد و بهزیستی، خانواده های ایثارگران)، دفترچه های ایرانیان سلامت همگانی و روستائیان و عشایر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این دولت برنامه‌هایی تدارک دیده شده تا توجه بیشتری به بیماران خاص و صعب‌‌العلاج شود که از سال گذشته تاکنون ۷۲۰۰ نفر از این بیماران در استان شناسایی، نشان‌دار و تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه با نشان‌ دار شدن این بیماران در مراکز دولتی ما بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های دارویی مرتبط با بیماری توسط سازمان بیمه‌گر پرداخت می‌شود، گفت:  در بخش خصوصی هم تا ۸۰ درصد خدماتی که مرتبط با بیماری است مانند شیمی درمانی، رادیو تراپی و اسکن‌های خاص و آزمایشات خاص پرداخت می‌شود.

این مسوول ادامه داد: بیماران دیابتی به خصوص افرادی که انسولین مصرف می‌کنند و دچار بیماری‌های وابسته به به دیابت هستند نیز نشاندار می‌شوند.

عزیزی بیان کرد: در سوم آبان ماه ۱۴۰۱ صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج با پوشش ۱۰۴ بیماری خاص و صعب‌العلاج راه‌اندازی شد که از ابتدای اجرای طرح تاکنون قریب به ۵.۳ میلیارد تومان خارج از ضوابط به بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت شد.

وی بیان کرد: از خرداد ماه جاری تاکنون ۲۸۰ پرونده بیماران خاص و صعب‌العلاج  پذیرش شد، گفت: حق بیمه درمانی در سال جاری یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان است.

سرپرست اداره بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد همچنین خبر خوبی برای ۹ دهک جامعه داشت ‌ گفت:  علاوه بر سه دهک اول جامعه که پارسال بیمه رایگان شدند، از امروز دو دهک دیگر نیز به این جمعیت اضافه می‌شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.