سهمیه استخدامی جامعه ایثارگری در دستگاه‌های اجرایی لحاظ شود

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هیچ نیرویی در هیچ دستگاه اجرایی تحت هیچ عنوانی نباید به‌کارگیری و استخدام شود مگر اینکه سهمیه جامعه ایثارگری لحاظ شود.

به گزارش دنا نما، سیدعلی احمدزاده شامگاه چهارشنبه در همایش گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، ایثارگران را از اقشار تأثیرگذار جامعه دانست و اظهار داشت: بسیاری از ایثارگران پایه‌گذار انقلاب اسلامی بودند، انقلاب را آغاز و اداره کردند و پس از آن وارد جنگ شدند و در حالی که دشمن آمده بود تا انقلاب را سرنگون کند آنها میدان را از دشمن گرفتند.

وی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، همه دنیای استکبار حامی صدام بود، اما کسانی که از یاران امام (ره) و بانیان اصلی انقلاب اسلامی بودند وارد میدان شدند که عده‌ای شهید، عده‌ای جانباز و عده‌ای به افتخار آزادگی و ایثارگری نائل آمدند.

استاندار با اشاره به اینکه ایثارگران در دوران دفاع مقدس از همه دارایی و از بزرگترین سرمایه وجودی خود یعنی جانشان گذشتند، گفت: در عملیات «پد خندق» رزمندگان ما در مقابل دشمن ایستادگی کردند و در شرایطی که می‌توانستند صحنه را ترک کنند، ماندند و عده‌ای شهید و عده‌ای اسیر شدند.

احمدزاده بیان داشت: در دوران دفاع مقدس کسی به این فکر نبود که در آینده به نان و نوایی برسد و اختصاص سهمیه به ایثارگران وظیفه حکومت و دولت بود اما مطالبه ایثارگران نبود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آزادگان سال‌ها رنج و سختی را متحمل شدند، ابراز داشت: مشکلات و کمبودهایی در کشور و استان وجود دارد که آزادگان و ایثارگران هم مانند همه مردم درگیر این مشکلات هستند.

وی به مشکل اشتغال جامعه ایثارگری استان اشاره داشت و خاطرنشان کرد: آمار بیکاری در استان در برهه‌ای کاهش قابل ملاحظه‌ای داشت اما با توجه به بهره‌برداری پتروشیمی گچساران و سد چم‌شیر و بیکاری کارگران این پروژه‌ها افزایش می‌یابد که با آغاز به کار پروژه پتروپالاشگاه گچساران بخش زیادی از این جمعیت کارگری دوباره به کار مشغول خواهند شد.

احمدزاده تأکید کرد: هیچ نیرویی در هیچ دستگاهی تحت هیچ عنوانی نباید به‌کارگیری و استخدام شود مگر اینکه سهمیه جامعه ایثارگری لحاظ شود.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از جامعه ایثارگری در سال‌های گذشته تبدیل وضعیت شدند که بیشتر از سهمیه پنج درصد بودند و ما به دستگاه‌های اجرایی تکلیف کریم که اولویت به‌کارگیری با فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد است و اگر مدیری تخطی کند تخلف است و از دستگاه‌های نظارتی خواستیم به این موضوع ورود کنند.

استاندار با بیان اینکه باید به جامعه ایثارگری توجه شود و این قشر در رأس کارهای ما برای جذب و ایجاد اشتغال قرار دارند، گفت: ما شرمنده آزادگان و ایثارگرانی هستیم که فرزندان آنها بیکار و فاقد شغل هستند و از مشکل بیکاری فرزندانشان رنج می‌برند.

احمدزاده با تأکید بر اینکه از همه مدیران استانی می‌خواهیم برای خدمت به جامعه ایثارگران دست به دست هم بدهند، ادامه داد: ما عقب‌ماندگی‌های تاریخی زیادی داریم و نتوانستیم در گذشته سهممان را از منابع بگیریم اما در سفر اخیر دولت، توجه زیادی به استان شد و بالای ۱۳ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها و ده هزار میلیارد تومان برای اشتغال اختصاص یافت که بی‌سابقه بود.

وی متذکر شد: مشکلات برای همه وجود دارد اما ما در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمن تسلیم نمی‌شویم و با وجود همه مشکلات، همواره پشت سر نظام و رهبرمان هستیم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.