تشریح آخرین وضعیت مدارس زلزله زده شهر سی سخت

از مجموع ۱۰۷ مدرسه در کانون زمین لرزه شهر سی سخت بازسازی ۴۵ مدرسه تصویب شد.

به گزارش دنا نما،مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه ۱۰۷ مدرسه‌ای که در کانون زلزله بود بازدید و ارزیابی شد گفت: تعمیرات اولیه، مقاوم سازی، تخریب و بازسازی‌ آن‌ها از بهمن ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد.
رضا حسینی نیک افزود: خیران وارد کار شدند و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هم حمایت کرد و در مجموع ۴۵ مدرسه آسیب دیده برای بازسازی در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: از این ۴۵ مدرسه ۱۲ مدرسه به مقاوم سازی و تخریب نیاز داشت و بقیه نیز تعمیر و بهسازی و مهر ۱۴۰۰ تکمیل و به آموزش و پرورش تحویل داده شدند.
حسینی نیک اضافه کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای ساخت ۱۰ مدرسه از ظرفیت استان‌های معین از جمله استان‌های آذربایجان شرقی (تبریز)، فارس (شیراز) و خوزستان (اهواز) استفاده کند و کهگیلویه و بویراحمد هم احداث ۲ مدرسه را بر عهده دارد.
حسینی نیک ابراز کرد: با تغییر دولت و جابه جایی مدیران کل متاسفانه چند استان مدارس را رها کردند و پیشنهاد دادیم و از استان‌های معین تحویل گرفته شدند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: خانواده چهار تن از جانباختگان سانحه هوایی سال ۱۳۹۶ پرواز تهران به یاسوج تقبل کردند که دیه فرزندان خود را در فصل آموزش سی سخت هزینه کنند.
وی تصریح کرد: دیه این جانباختگان برای تکمیل و نوسازی مدرسه ۱۲ کلاسه شهید مطهری سی سخت هزینه شد و اکنون این مدرسه آماده تحویل شده است. در هفته پیش رو این مدرسه تجهیز و در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اتاق بازرگانی استان و کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخت مجتمع هنرستانی حضرت امام خمینی (ره) را قبول کردند و قرار است با حضور مسئولان کشوری افتتاح شود.
وی تاکید کرد: مابقی طرح‌ها تحویل موقت شده اند و هیچ طرح آموزشی نیمه کاره در شهرستان دنا وجود ندارد.
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی سخت را لرزاند.
۲ هزار و ۳۰۰ دانش آموزش در فضا‌های آموزشی تخریب شده و یا نیازمند تعمیر شهر زلزله زده سی سخت و روستا‌های اطراف آن مشغول تحصیل بوده اند.
بیش از ۱۷۲ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.