آیین واگذاری زمین به ۵۴۰ خانوار در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

آیین واگذاری زمین به ۵۴۰ خانوار ماده ۴ قانون خانواده و جوانی جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون استاندار و جمعی از مسئولان در یاسوج برگزار شد.

 

به گزارش دنا نما، این آیین با حضور مراد علی پیوند معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان ، سرهنگ جمشید ارسلان جو مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه فتح ، سرهنگ ارژنگ تندپور مسئول بسیج کارمندان و ادارات استان و دیگر مسئولان و خانواده های مشمول ماده ۴ قانون خانواده و جوانی جمعیت در سالن اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد .

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد صبح یکشنبه در آئین واگذاری زمین به ۵۴٠ خانوار ماده ۴ قانون حمایت از خانواده، با بیان اینکه ۶ هزار و ۹۸٠ مورد ثبت نام طرح جوانی جمعیت در استان داشتیم، اظهار کرد: از این تعداد پنج هزار و ۲۷ پرونده تأیید شده است.

محمد راستا با تاکید بر اینکه شهر یاسوج بیشترین متقاضی طرح مسکن جوانی جمعیت را دارد، گفت: در این شهر با مشکل تأمین زمین مواجهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان به طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: ۱۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در دست اقدام داریم.

وی ابراز داشت: ۷ هزار مسکن روستایی نیز در مراحل مختلف ساخت است.

راستا گفت: در مجموع ۲٠ هزار مسکن در بخش های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت داریم که امیدواریم  تا پایان چهار سال دولت سیزدهم تکمیل و به بهره برداری برسد.

لزوم توجه به جهاد فرزند آوری

مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخشی از جهاد، جهاد فرزند آوری است و باید به آن توجه شود.
سرهنگ پاسدار جمشید ارسلان جو در آئین واگذاری زمین به ۵۴۰ خانوار «ماده ۴۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» افزود: روند کاهش جمعیت در کشور باید متوقف شود.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها در سال ۱۴۰۰ نرخ رشد جمعیت به ۶ دهم درصد رسیده است، اظهار کرد: طبق پیش بینی‌ها و روند فعلی، میزان نرخ رشد جمعیت در سال ۱۴۱۵ به ۴ دهم درصد و در سال ۱۴۲۰ با نرخی منفی مواجه خواهد شد.

ارسلان جو تصریح کرد: بر همین اساس، در صورت عدم توجه اساسی به جوانی جمعیت، در سال ۱۴۲۰ مرگ و میر از زاد و ولد پیشی خواهد گرفت.

مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه فتح بخشی از جهاد را جهاد فرزند آوری دانست و اظهار کرد: باید طرح جوانی جمعیت به شکل مطلوبی در سراسر کشور اجرایی شود.

ارسلان با بیان اینکه ۱۳ استان برخوردار استان نرخ رشد جمعیت کمتری به نسبت سایر استان‌ها دارند، عنوان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که معیشت عامل اصلی عدم سوق به سمت فرزند آوری نیست و گره‌های ذهنی در کاهش فرزند آوری نقش دارند.

ارسلان جو گفت: برنامه‌های مطلوبی برای بهبود افزایش جمعیت در کشور هدفگذاری شده که باید بر این اساس اقدام و حمایت‌ها نیز عملیاتی شود.

در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی شکل گرفته است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت سیزدهم وارث بسیاری از کمبودها قبل بود.
مرادعلی پیوند در آئین واگذاری ۵۴۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در یاسوج افزود: دولت سیزدهم با کسری بودجه شرایط را تحویل گرفت.

وی با بیان اینکه در ابتدای راه دولت سیزدهم مشکلات بسیار زیادی وجود داشت، اظهار کرد: با همه سختی‌ها دولت وارد عرصه شد و وضعیت نسبتاً پایدار شده است.

پیوند تصریح کرد: در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی شکل گرفته است.

معاون توسعه منابع و مدیریت استانداری گفت: امنیت امروز کشور مدیون زبانشناسی مردم است و در محورهای مختلف پای کار بودند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها نرخ کاهش موالید در کشور کند شده است، عنوان کرد: برنامه‌های مختلف جلوگیری از کاهش جمعیت عملیاتی شده و حمایت‌هایی نیز شکل گرفته است.

پیوند ابراز داشت: یکی از محورهای حمایتی شکل گرفته، بحث مسکن بوده که در استان نیز پوشش طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت را داشتیم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.