امام جمعه پاتاوه خواستار جلوگیری مسئولان استانی و کشوری برای ساخت سد خرسان شد

امام جمعه پاتاوه با اشاره به ادله های مختلف، سد خرسان را فاقد هرگونه نفع مادی برای بخش پاتاوه به ویژه دهستان سادات محمودی دانست و از مدیران استانی و کشوری خواستار جلوگیری و توقف ساخت سد خرسان شد.

به گزارشدنا نما، حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز( ۱۴مهر ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، با اشاره به موضوع، تقوا و آزادی به سخنی ازامام علی (ع)، اظهار کرد: بندگان خدا!، بدانید تقوا قلعه‌ای محکم و نفوذ ناپذیر است.

امام جمعه شهر پاتاوه گفت: کسانی که به نام آزادی از هر چیزی که بوی محدودیت بدهد فرار می کنند، چنین تصور نمایند که تقوا هم یکی از دشمنان آزادی و نوعی زنجیر است بر پای بشر.

 وی با اشاره به اینکه تقوا، محدودیت نیست بلکه مصونیت است، ادامه داد: به عنوان شاهد مثال، انسان‌ها برای خود خانه می‌سازند و به دور آن دیوار می‌کشند و برای اتاق‌ها در و پنجره می‌سازند، آیا از خود پرسیده‌اید چرا این کار را می‌کنند؟ برای اینکه خود را در زمستان از گزند سرما و در تابستان از آسیب گرما محافظت کنند، برای اینکه لوازم زندگی خود را در محیط امنی حفظ نمایند.

حجت الاسلام سیادت با ذکر این سوال که آیا خانه و مسکن برای انسان محدودیت است و منافی آزادی اوست یا مصونیت؟، ادامه داد: انسانها برای خود لباس تهیه می‌کنند و پای خود را در کفش و سر را در کلاه می‌پوشانند، برای درامان ماندن از سرما و گرما، لذا در قرآن از تقوا به جامه تعبیر شده است،(و لباس التقوا ذالک خیر ) «و لباس و جامه تقوا نیکوترین جامه است»؛بنابراین می‌توان، نام محدودیت را چیزی گذاشت انسان را از سعادت محروم کند.

خطیب جمعه شهر پاتاوه با بیان اینکه چیزی که خطر را از انسان دفع می‌نماید و آدمی را حفظ می‌کند، مصونیت است نه محدودیت، به ذکر روایاتی از پیامبر اکرم(ص) اشاره و افزود:رسول اکرم(ص) در جواب ابوذر که ماهیت اسلام چیست؟ فرمودند «اسلام برهنه است و لباس آن تقوا است» و به امام علی علیه السلام فرمودند:«اسلام برهنه است و لباس آن حیا ء و زینت آن وفا می‌باشد».

وی در خطبه سیاسی نماز ابتدا از تشکیل میز خدمت سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا و همکارانشان قدردانی، سپس با بزرگداشت هفته سالمندان به تشریح تکریم سالمندان از منظر دین اسلام پرداخت و گفت: خداوند متعال در سوره اسرا «آیه۳» فرمودند: «اگر پدر و مادر در کنار تو به سال خوردگی رسیدند به آنها حتی اف، مگو».

حجت الاسلام سیادت افزود: براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، مشارکت اجتماعی در سالمندان می تواند به بهبود سلامت عمومی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها کمک کند، زیرا مشارکت سالمندان در خانواده به عنوان یکی از مسائل اجتماعی مهم شناخته می‌شود.

امام جمعه پاتاوه در بخش دیگری از خطبه سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه اتحاد امت اسلام راهکار همه موفقیت‌ها است به سرخط بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت در مهرماه جاری اشاره کرد و گفت: «قاصر بودن فهم و زبان بشری از فهم و بیان شخصیت و فضایل والای پیامبر اسلام، خورشید تابان پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله بر گردن همه آحاد بشریت حق دارد».

وی با اشاره به دیگر بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار، یادآور شد: جهاد کامل در راه خدا، راه ادای دین به پیامبر، معنای جهاد فقط جهاد با سلاح نیست، بلکه جهاد در همه میدان‌ها اعم از علم، سیاست، معرفت و اخلاق مصداق دارد، اتحاد در کشورهای اسلامی و اتخاذ خط مشی واحد در مسائل انسانی، در راه مقابله با دخالت آمریکا و قدرت‌های زورگو است».

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه بشارت تحقق وعده (موتوا بغیظکم ) قرآن، در خصوص رژیم صهیونیستی است، ادامه داد: امروز این رژیم نه فقط از جمهوری اسلامی ایران، بلکه از همه کشورهای مسلمان اطراف خود، لبریز از کینه و غیظ است.

امام جمعه شهر پاتاوه بیان کرد: قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، مانند شرط‌بندی روی اسب بازنده محکوم به باخت و نهضت فلسطین امروز سرزنده‌تر و آماده‌تر از همیشه است..

وی در فراز پایانی خطبه سیاسی نماز با اشاره به ادله های مختلف، سد خرسان را فاقد هرگونه نفع مادی برای بخش پاتاوه به ویژه دهستان سادات محمودی دانست و گفت: ضرر بسیار و غیر قابل جبران برای منابع طبیعی، آواره شدن مردم روستاهای اطراف سد، گرم شدن هوای بخش و شهرستان دنا، ضرر رساندن به بیت المال و منافع آن فقط برای استان‌های اصفهان و یزد است.

حجت الاسلام سیادت عدم خدمات رفاهی به مردم سادات محمودی به دلیل ساخت سد مذکور در آینده را یادآور شد و از مدیران استانی و کشوری خواستار جلوگیری و توقف ساخت سد خرسان شد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.