کنار گذاشتن استکبارستیزی هویت انقلاب را تغییر می دهد/بزرگداشت ۱۳ آبان تاکید بر همیشگی بودن مبارزه ملت ایران با استکبار و نظام سلطه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف از بزرگداشت روز مهم و تاریخی ۱۳ آبان، تاکید بر همیشگی بودن مبارزه ملت ایران با استکبار و نظام سلطه و لزوم تبیین سه رویداد تاریخی ۱۳ آبان و نقش آمریکای مستکبر در هر سه حادثه است.

به گزارش دنا نما، حجت الاسلام والمسلمین «سید جواد خاضع» در نشست اداری شهرستان بویراحمد با اشاره به آیه ۱۵ سوره فصلت و استکبارورزی قوم عاد، اظهار کرد: استکبار به معنای خود برتربینی و خود بزرگ بینی است و در فرهنگ قرآنی پدیده و عارضه ناپسند استکبارورزی به چهار معنا و شکل مورد بحث قرار گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شکل نخست «استکبار عبادی»، یعنی استکبار در برابر عبادت خداوند و کسانی است که از پرستش خداوند خودداری می‌کنند که نماد این گروه شیطان است.

وی ادامه داد: شکل دوم استکبار، «استکبار اقتصادی» یا برتری‌جویی اقتصادی در سایه توانمندی مالی است که افراد و گروه‌هایی با گردآوری ثروت‌های نامشروع و حرام به آقایی و سیادت دنیا می‌رسند و تبدیل به قطب اقتصادی می‌شوند، بر توده مردم تفاخر می کنند و به فساد و ظلم روی می‌آورند که نماد این گروه قارون است که با مال و اموالش نابود شد.

حجت الاسلام خاضع افزود: دسته سوم استکبار، «استکبار علمی» است، خودبرتربینی در سایه داشتن علم، دانش و توانمندی تکنولوژیک که افراد و جوامعی به مراتب و درجات بالای علمی می رسند و آن مرتبه علمی در آنان غرور ایجاد می‌کند و آنان را به استکبار می‌کشاند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دسته چهارم استکبار، «استکبار سیاسی» یا حکمرانی به ناحق بر مردم و تحمیل دیدگاه خود بر دیگران است، بیان کرد: نماد این نوع استکبار، فرعون و نمرود است، در دیدگاه فرعون آن روز و فرعونیان امروز، توده‌های مردم و ملت‌ها بندگان و بردگان آنان هستند و آنها حق دارند هر کدام را که بخواهند بکشند و هر ملتی را که می خواهند به بردگی بگیرند.

وی یادآور شد: این همان استکباری است که امروزه از سوی استکبار جهانی آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی بر ملت‌های مظلوم و مستضعف تحمیل می‌کنند، به خود اجازه می‌دهند که برای سایر کشورها تصمیم بگیرند و تصمیم خود را تحمیل کنند، به لبنان، سوریه، عراق و افغانستان حمله می کنند.

حجت الاسلام خاضع ضمن اشاره به اینکه این گروه طرح خاورمیانه بزرگ و طرح تجزیه عراق، سوریه و اردن را در سر می‌پرورانند، اظهار کرد: آنها در فلسطین و غزه این همه جنایت ضدبشری و کشتارهای وحشیانه را مرتکب می‌شوند که ناشی از خوی استکباری و ضد انسانی آنان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هر چند به فضل الهی رژیم کودک کش و تروریستی صهیونیستی که مصداق فرعون زمان بوده، با تمام جلال و جبروت ظاهری و پوشالی‌اش غرق خواهد شد، چون این سنت الهی است.

وی گفت: جمهوری اسلامی به پیروی از قرآن و نهضت جاوید امام حسین (ع) در مقابل جبهه استکبار ایستادگی می‌کند و این که امام و رهبری فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» مبنا و مستند قرآنی دارد.

حجت الاسلام خاضع یکی از اصول مهم آموزه‌های دینی را استکبارستیزی دانست و افزود: حضرت امام (ره) به تاسی از همین تعالیم اسلامی نهضت خود را بر اساس تقابل با کانون‌های استکبار جهانی تعریف نمود.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نه تنها محوری‌ترین پیام جهانی انقلاب اسلامی استکبارستیزی است، بلکه اساسا استکبارستیزی جزء ذات و ماهیت انقلاب اسلامی است که اگر کنار گذاشته شود، هویت انقلاب ما تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد: هر سه رویدادی که در روز ۱۳ آبان به وقوع پیوست، تبلور اصل استکبارستیزی است، تبعید حضرت امام به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، به خاک و خون کشیدن دانش آموزان توسط دژخیمان رژیم شاهنشاهی در ۱۳ آبان سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در ۱۳ آبان ۵۸، که این سه واقعه تاریخی باعث شدند روز ۱۳ آبان تحت عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز» در تقویم رسمی کشور ما ثبت شود.

حجت الاسلام خاضع بیان کرد: هدف از بزرگداشت روز مهم و تاریخی ۱۳ آبان، تاکید بر همیشگی بودن مبارزه ملت ایران با استکبار، نظام سلطه و لزوم تبیین سه رویداد مهم و تاریخی ۱۳ آبان و نقش آمریکای مستکبر در هر سه حادثه است.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید شاخصه‌های گفتمان استکبارستیزی در اندیشه سیاسی و منظومه فکری امامین انقلاب را به خوبی تبیین کنیم و از این فرصت برای ارتقاء سطح آگاهی و شناخت مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان نسبت به توطئه‌ها و سیاست‌های خصمانه آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی و جنایات آمریکا در ایران، منطقه و جهان استفاده کرد.

وی اذعان کرد: بعضی‌ها به اشتباه خیال می‌کنند اختلاف ما با آمریکا از تسخیر لانه جاسوسی آغاز شده، در حالی که دولت مستکبر آمریکا از دهه۱۳۳۰  در امور داخلی ایران مستقیما مانند کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد ۳۲ و سرنگون کردن دولت قانونی مصدق دخالت می کرد.

حجت الاسلام خاضع ادامه داد:  آمریکا در ۱۱ مهرماه سال ۴۳ قرارداد ننگین کاپیتولاسیون را که باعث حاکمیت آمریکا بر ارتش، دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی ایران شد به کشور و ملت ما تحمیل کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید استکبار را به خوبی شناخت و آمریکا را به عنوان نمونه بارز و تمام عیار و مصداق اتم استکبار به نسل جوان و نوجوان کشور معرفی کرد و ترویج گفتمان مقاومت و نفی هر گونه سلطه‌پذیری را در مدارس، دانشگاه ها، مساجد و کارکنان ادارات و سازمان‌ها در اولویت قرار دهیم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.