کهگیلویه و بویراحمد نیازمند احداث ۱۰۷ مدرسه جدید است

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز بر ترویج فرهنگ حضور خیرین در استان با مشارکت رسانه‌ها تاکید کرد.

به گزارش دنا نما، حسنعلی عزت‌خواه در نشست خبری برگزاری بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کهگیلویه وبویراحمد گفت: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز بیست و پنجم آبان ماه با حضور ۱۰۰ خیر برگزار می‌شود که ۵۵ نفر از این میهمانان روز چهارشنبه وارد استان می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تدوین سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش با ۶ زیر نظام محقق شده است، گفت: در حوزه فضا، تجهیزات و فناوری کارهای خوبی انجام شده است و در دولت سیزدهم بازهم اتفاقات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۸۳ هزار و ۳۸۳ دانش آموز در سطح استان مشغول به تحصیل هستند،  افزود: این تعداد دانش‌آموز در ۳ هزار و ۱۹۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

این مسوول بیان کرد: از مجموعه مدارس استان یک هزار مدرسه در شهر وجود دارند که ۳۱.۳۵ درصد مدارس در شهر هستند که ۶۶.۳۹ درصد دانش آموزان در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه ۶۸.۶۵ درصد مدارس در روستاها بوده که ۳۳ درصد دانش‌آموزان معادل ۶۱ هزار نفر هستند که به لطف نظام اسلامی عدالت برقرار است.

عزت‌خواه بیان کرد: ۶۶ درصد دانش‌آموزان در ۳۳ مدرسه شهری در حال تحصیل هستند یعنی تراکم دانش‌آموزی افزایش می‌دهد که ما در سطح استان نیازمند احداث ۱۰۷ مدرسه جدید هستیم یعنی ۱۰۷ مدرسه دو شیفت و استیجاری داریم که ۷۰ درصد در بویراحمد هستند.

وی با بیان اینکه ۳۳۵ مدرسه نیاز به بازسازی دارند، گفت: علاوه بر این نیازمند تجهیزات آموزشی هستیم که ۲۷۰ مدرسه فاقد سیستم گرمایشی ایده‌آل و استاندارد است، ۲۳۲ مدرسه نیاز به ایزوگام دارد.

این مسوول با بیان اینکه ۷۱۷ مدرسه فاقد حیاط است و نیازمند توجه است، عنوان کرد: ۸۸۰ مدرسه نیازمند گازکشی و ۵۲۶ مدرسه سرویس بهداشتی مناسبی ندارند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.