پایداری آب روستای هزار و ۲۰۰ نفری ده شیخ دنا

طرح پایداری آب روستای هزار و ۲۰۰ نفری ده شیخ از توابع شهرستان دنا با حضور جمعی از مسئولان اجرایی استانی و محلی افتتاح شد.

به گزارش دنا نما، مدیرعامل آب و فاضلاب استان در مراسم افتتاح طرح مهم آبرسانی روستای ده شیخ گفت: با اصلاح و توسعه ۱۵ کیلومتر خط لوله و نصب ۳۰۰ فقره انشعاب آب این روستا پایدار شده است.
امید صالحی افزود: این طرح با اعتبار ۸۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی و هفت میلیارد ریال از محل منابع عمرانی کهگیلویه و بویراحمد به سرانجام رسیده است.
وی ادامه داد: در ۲ سال اخیر ساکنان۱۰۲ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۲۳ هزار نفر شاهد انجام طرح های اصلاح و توسعه شبکه و خطوط آبرسانی بودند.
مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای این زیرساخت ها ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و همچنین ۹۳۵ متر مکعب مخزن ذخیره آب آشامیدنی در مناطق روستایی استان انجام شده است.
وی افزود: اعتبارات جدیدی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تداوم پایدار سازی و ارتقای دسترسی مردم استان به ویژه مناطق روستایی به آب روستایی مصوب شده است.
صالحی عنوان کرد: اکنون همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای شرایط کهگیلویه و بویراحمد از شبکه آب آشامیدنی برخوردار هستند.
وی اضافه کرد: در استان تنها روستاهایی که هیچگونه منبع تامین آبی در نزدیکی آنان وجود ندارد یا دارای معضلات اجتماعی هستند با تانکر آبرسانی می شوند.
مدیرعامل آب وفاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات جدی آبفا به ویژه در مرکز استان کمبود مخازن ذخیره آب به میزان حدود ۷۰ هزار متر مکعب است که برای این کمک به رفع این نواقص، امسال مخزن پنج هزار متر مکعبی مادوان تکمیل و فرایند اجرای مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی یاسوج شروع شده است.
صالحی عنوان کرد: در ۶ ماه اخیر ۲۳۵ کپسول ۴۵ کیلو گرمی، ۳۰ تن نمک طعام، ۱۷ هزار و۵۰۰کیلوگرم پرکلرین و ۹۳ تن آب ژاول برای تزریق به منابع آبی استان تامین و صرف شده است.
کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۲۶۰ هزار مشترک آب دارد که ۱۹۰ مشترک آب این استان ساکن شهرها و مابقی در روستاها سکونت دارند.
این استان ۷۲۶ هزار نفری همچنین ۶۴ هزار مشترک بخش فاضلاب دارد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.