مرگ خرس قهوه ای در چرام با شلیک گلوله

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت:لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای شکار شده در مناطق آزاد شهرستان چرام از توابع جنوب استان کشف شد .

به گزارش دنا نما به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان خرد در تشریح این خبر افزود: ماموران مراجع انتظامی شهرستان چرام که برای شناسایی ردپای سارقان احشام در ارتفاعات منطقه آزاد چاسخوار به این منطقه اعزام شده بودند با لاشه یک قلاده خرس قهوه ای شکار شده مواجه شدند .

جاودان خرد تاکید کرد: با بررسی بالینی لاشه آثار شلیک گلوله بر روی بدن این حیوان مشخص شد که خرس براثر شلیک مستقیم اسلحه گلوله زنی تلف شده است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تازگی لاشه ، همزمانی با سرقت احشام ، عبور سارقان از مسیر لاشه تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که دزدان به خرس شلیک کرده باشند.

وی تصریح کرد : جنسیت لاشه کشف شده نر و این خرس نزدیک به چهار سال سن دارد .

جاودان خرد خاطرنشان کرد :ماموران یگان حفاظت کهگیلویه و بویراحمد تحقیقات محسوس و نامحسوس خود را به منظور شناسایی عوامل شکار این گونه ارزشمند در دستور کار خود قرار داده اند.

وی تاکید کرد:شهروندانی که به هرنحوی اطلاعی از متخلفان موضوع دارند مراتب را با شماره رایگان ۱۵۴۰ به این اداره کل گزارش دهد .

شهرستان چرام منطقه حفاظت شده ای ندارد اما با تلاش اداره کل حفاظت محیط زیست استان طی ۲ ماهه اخیر کوه اشکر با مساحت ۱۵ هزار هکتار بعنوان منطقه شکار ممنوع این شهرستان مصوب شده است که با تلاش ۲ محیط بان حفاظت می شود .

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.