سد تنگ‌سرخ سال آینده آبگیری می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: سد تنگ سرخ ۱۵هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر برای تکمیل و بهره برداری نیاز دارد که درصورت تامین اعتبار، سال آینده آبگیری خواهد شد.

به گزارش دنا نما، آرش مصلح با بین اینکه میزان اعتبار اختصاص یافته به سد تنگ‌سرخ از سال ۱۳۹۰ تا زمان استقرار دولت سیزدهم ۹۰۰ میلیارد ریال بود، افزود: در ۲ سال گذشته ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص یافته است..
مصلح یادآور شد: پیشرفت کاری طرح سد تنگ‌سرخ به عنوان یکی از بزگترین طرح‌های استان نیز از ۳۲ درصد در سال۱۴۰۰، به ۵۱درصد در زمان کنونی رسید.
وی بیان کرد: سد تنگ سرخ ۱۵هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر برای تکمیل و بهره برداری نیاز دارد که درصورت تامین اعتبار سال آینده آبگیری خواهد شد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:امسال تاکنون ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه ساخت این سازه بزرگ آبی اختصاص یافته و پارسال هم یکهزار و ۹۰۰میلیارد ریال برای آن هزینه شد.
مصلح اظهار کرد: اخذ مجوز ماده ۲۰ سامانه انتقال آب از سد تا شهر یاسوج، تملک ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اطراف سد با صرف هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال، پس سال‌ها بلاتکلیفی. از اقدام‌های مهم انجام شده این سد در دولت سیزدهم بوده است.
وی خاطرنشان کرد: خرید تجهیزات ابزار دقیق سد با ۴۰۰ میلیارد ریال، جابه جایی فیبر نوری و دکل‌های برق و احداث جایگزین از دیگر مراحل عملیات اجرایی انجام گرفته در این طرح است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.