کتاب ” در ساحل آرامش” به رشته تحریر درآمد

کتاب ” در ساحل آرامش” به قلم حجه الاسلام و المسلمین شیخ احسان پسنده(مشاور خانواده و سبک زندگی اسلامی) به رشته تحریر درآمد.

به گزارش دنا نما، دومین اثر مولف در زمینه آرامش خانواده با عنوان ” در ساحل آرامش‌” در سه بخش و هشت فصل به رشته تحریر درآمد.

حجه الاسلام و المسلمین شیخ احسان پسنده مولف کتاب در ساحل آرامش در مورد اثر تالیف شده توضیحاتی ارائه کردند:

خانواده نخستین و مهم ترین نهاد اجتماعی و رکن اصلی جوامع انسانی است که سرنوشت جامعه با آن پیوند محکمی دارد. خانواده کانون رشد و تربیت انسان ها و محل تامین نیاز های اساسی جسمی و روحی انسان است. در فرهنگ اسلامی، خانواده به عنوان دژی استوار و نهادی مقدس، بیشترین مسئولیت را در تعالی و تکامل وجودی انسان بر عهده دارد. سیر تحولات در دنیای امروز اگر چه باعث پیشرفت در عرصه های مختلف شده است ولی متاسفانه وضعیت خانواده با حرکت قهقرایی خود، روز به روز نگران کننده تر و بنیان آن روز به روز سست تر میشود. از این رو باید با تحکیم نظام خانواده و عواملی که باعث تحکیم نطام خانواده و عواملی که باعث ایجاد آرامش در خانواده می‌شود پرداخته شود. زوج های جوان که در اول این راه و در ابتدای این مسیر سعادتمند قدم میگزارند باید با الهام گرفتن از کلام وحی، آموزه های اسلام و بهره گرفتن از تجارب انسان های که در این مسیر موفق بوده اند، شرایط ایجاد آرامش، لذت، تعالی و سعادت را برای خود و فرزندان خود فراهم کنند.از آن جایی که برای رسیدن به آرامش حقیقی، باید در مرحله اول انسان در مسیر آرامش گام بردارد و موانعی که بر روی این مسیر هست را بردارد. ما در تالیف قبل تحت عنوان (در مسیر آرامش) نکاتی را خدمت خانواده های محترم، خاصه جوانان عزیز عرض کردیم و در مرحله بعد خانواده های محترمی که این مسیر را گذرانده اند برای رسیدن به سر منزل مقصود و رسیدن به آرامش نهایی این اثر را تالیف و در اختیار خانواده های محترم قرار دادیم. امید داریم که خداوند متعال با عنایت خاصه اش، برکت و تاثیر گذاری این اثر را که مزیّن به آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام) است افزون کند و با نظر خاص حضرت ولی عصر(عج) باعث آرامش و نشاط در خانواده ها و باقیات الصالحاتی برای این جانب و کلیه افرادی که در آفرینش این اثر نقش داشته اند، محسوب گردد.

وی در پایان، خالصانه از تمامی اساتید و معلمانی که در مقاطع مختلف تحصیلی به من علم آموخته اند تشکر میکنم.و همچنین از همسرم و همسفر زندگیم که همواره در کنارم بوده و در آفرینش این اثر نقش داشته اند سپاسگذارم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.