افتتاح سد «کوهبرد» کهگیلویه با حضور وزیر جهاد کشاورزی+ تصاویر

در ششمین روز از دهه فجر سد کوهبرد شهرستان کهگیلویه با حضور نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید؛ این سد به همراه سد سرپری که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، آب کشت ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی را تامین خواهد کرد.

به گزارش دنا نما، در ششمین روز از دهه مبارکه فجر در شهرستان کهگیلویه میزبان وزیر جهاد کشاورزی شد و به قصد افتتاح سد کوه برد در حاشیه جنوبی شهر دهدشت سفر کرد.

حمزه محقق زاده، فرماندار کهکیلویه از دو سد کوهبرد و سرپری به عنوان دو پروژه در حوزه کشاورزی شهرستان کهگیلویه نام برد.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه دو سد کوهبرد و سرپری سرجمع ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی را زیر کشت می‌برد، گفت: پروژه سد سرپری علاوه بر کاربرد کشاورزی با هدف گردشگری هم راه‌اندازی شد که افزون بر ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

وی ادامه داد: سد کوهبرد در مرحله تاج گذاری قرار دارد که ۱۰۰ درصد به بهره‌برداری رسیده اما نیازمند حمایت‌ها و کمک‌های ویژه در خصوص سطح زیر کشت و انتقال آب به دشت‌های زیر سد است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای تکمیل پروژه‌های جانبی این سد، نیازمند افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه هستیم و علاوه بر آن، این سد دیونی دارد که باید پرداخت شود.

محقق‌زاده بیان کرد:  پیش بینی می‌کنیم سد سرپری با بودجه‌ای افزون بر ۲۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: ما هم پیگیر هستیم که تا پایان دولت این دو پروژه به حد مطلوب و تکمیل برسد.

فرماندار کهگیلویه ضمن قدردانی از پیمانکار سد شهید دلنسب کوهبرد احسان تابش‌نژاد گفت: امیدواریم مطالبات مردم و پیمانکار پرداخت شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.