لزوم اطلاع‌رسانی مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برای ۱۲۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی

مدیر بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت این صندوق هنوز تحت پوشش قرار نگرفتند.

به گزارش دنا نما، سعید کرمی در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: صندوق بیمه اجتماعی یک فرصت سرمایه گذاری است اما متاسفانه عدم آگاهی هم استانی از این ظرفیت است موجب شده آنطور که انتظار می‌رفت مورد استقبال قرار نگرفت.

مدیر بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: جمعیت هدف این صندوق در استان ۱۵۰ هزار نفر است که تاکنون تنها ۳۰ هزار نفر از جمعیت روستایی در این صندوق عضو شدند.

وی با بیان اینکه کسانی که ۱۸ تا ۵۰ سال دارند می‌توانند در این صندوق بیمه شوند، گفت: جهت معرفی خدمات و ظرفیت‌های صندوق بیمه روستایی، عشایری هر هفته برنامه‌‌ای تحت عنوان هر روستا یک میز خدمت برگزار می‌کنیم تا بتوانیم جمعیت بیشتری را تحت پوشش این صندوق قرار دهیم.

این مسئول عنوان کرد: علاوه بر میز خدمت نیازمند همکاری اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی خدمات این صندوق هستیم تا ۱۲۰ هزار نفر باقی مانده از جامعه هدف تحت پوشش قرار گیرند.

کرمی با اشاره به مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری شامل برخورداری از خدمات درمانی،مستمری از کارافتادگی کلی در اثر حادثه ناشی از کار، مستمری از کارافتادگی کلی، برخورداری بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی از مستمری و نقل و انتقال سوابق گفت: اگر فردی ۱۸ ساله تحت پوشش این بیمه قرار گیرند و چند سال آینده جایی مشغول به کار شود می‌تواند سنوات بیمه‌ای را به جایی که مشغول به کار شده منتقل کند.

این مسئول با اشاره به اجرایی شدن طرح بیمه رایگان زنان دارای سه فرزند گفت: به ازای هر فرزند دو سال به سنوات مادران افزوده می شود، ضمن اینکه بیمه تکمیلی بیمه شدگان این صندوق به صورت پایلوت در سه استان برگزار می‌شود و سال آینده در حوزه بیمه تکمیلی در خدمت بیمه شدگان این صندوق هستیم.

کرمی از اجرای طرح ملی پرداخت مستمری بگیران خبر داد و گفت: به ۲۶۰ نفر در استان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه این صندوق دوران طلایی خود را با توجه به نرخ بیمه گذار و سرمایه گذاری پشت سر می‌گذارد، گفت: افق پایدار صندوق تا سال ۱۴۰۷ طراحی شده بود که با توجه به شرایط خوب کنونی به ۱۴۲۰ افزایش یافت.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.