پرونده دکل نفتی در حال بررسی نهایی است

دنا نما: دادستان کل کشور با اشاره به آخرین وضعیت و فرایند قضایی پرونده دکل نفتی گفت: این پرونده در سازمان بازرسی کل کشور در حال بررسی نهایی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی روز شنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج افزود: سازمان بازرسی پس از تحقیقات نهایی و با تکمیل پرونده ، گزارش کامل پرونده را به دستگاه قضایی ارسال خواهد کرد.
مهرماه سال ۹۳ یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از گم شدن یک دکل حفاری نفتی در کشور خبر داد.
۱۴ نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای نامه ای، به هیات رییسه مجلس خواستار پیگیری این موضوع شدند تا اینکه پس از گذشت حدود ۹ ماه از این موضوع، بیژن زنگنه وزیرنفت به طور رسمی از گم شدن یک دکل حفاری نفتی در دولت گذشته خبر داد.
رییسی به موضوع مفاسد اقتصادی و عزم راسخ دستگاه قضایی برای مقابله جدی با این گونه مفاسد اشاره کرد و گفت: علاوه بر قوه قضائیه سایر نهادها ، مسوولان و متولیان امور اجرایی و اقتصادی باید نسبت به این مهم حساس و احساس مسوولیت بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین رییسی خاطرنشان کرد: دستگاه های متولی و اجرایی کشور باید با دقت و حساسیت جلوی هرگونه بروز فساد را بگیرند و با انجام این مهم از خیل روز افزون پرونده ها در محاکم قضایی نیز جلوگیری کنند.
دادستان کل کشور همچنین یادآور شد: مسوولان و نهادهای اجرایی باید در کنار انجام وظایف و اجرای قانون، نظارت پذیر نیز باشند و امر نظارت را به عنوان یک ارزش در نهاد و دستگاه مربوطه خود نهادینه کنند.
وی از برخورد قاطع و بدون اغماض با مفسدان اقتصادی، قاچاقچیان مواد مخدر ، افراد شرور، اخلال گران و مخلان امنیت عمومی و اجتماعی به عنوان مهمترین اولویت دستگاه قضایی خبر داد.
رییسی از پاسخ به سووالی مبنی بر پرونده زمین خواری ونک و نیز موضوع آخرین وضعیت پرونده شاندیز امتناع و پاسخگویی به چنین پرونده های موردی را به نشست سخنگوی قوه قضائیه با رسانه ها موکول کرد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر سرانجام حصرشدگان سال ۸۸ نیز گفت: خدا می داند.
رییسی برای شرکت در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی کهگیلویه وبویراحمد و همچنین دادستان عمومی و انقلاب مرکز این استان به یاسوج سفر کرده است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.