۹۹ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به نام دولت سند مالکیت شده اند

دنا نما: معاون ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۹درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی این استان سند مالکیت برای دولت صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دنا نما”؛ زمان خوب در نشست کمیته زمین خواری استان افزود: یک میلیون و۵۴۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی این استان است که تاکنون برای ۹۹درصد از این میزان سند مالکیت برای دولت صادر شده است.

وی اظهارکرد: متأسفانه تنها نقشه کاداستر ۶۱۱هزار هکتار از این اراضی آماده شده است و نقشه کاداستر حریم راهها، حریم و بستر رودخانه ها و حریم چهارگانه محیط زیست باید برای جانمایی در لایه کاداستر به جهت جلوگیری و تعرض در اختیار ثبت اسناد و املاک قرار گیرد.

معاون ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: جلوگیری از تصرف اراضی دولتی و تجاوز و تعرض به اراضی ملی و دولتی و حرایم از مزایای نقشه کاداستر است.

خوب تصریح کرد: از سال ۹۰ تاکنون اعلام کرده ایم که دستگاههای متولی برای اخذ سند زمین های منابع ملی استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام کنند تا شاهد تصرفات و زمین خواری در این استان نباشیم اما اقدامی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: دستگاههای متولی ابتداء رفع تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی را انجام دهند بعد دنبال صدور سند آنها باشند.

معاون ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اجازه احداث و ساخت واحد های مسکونی در حریم منابع طبیعی و ملی استان داده شد و هم اکنون دنبال سند هستند و تا زمانی که رفع تصرف نشوند نمی توانیم سند به نام دولت صادر کنیم.

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.