بخشی از درآمد نفت به توسعه کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یابد‌

دنا نما: امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه ۲۵ درصد نفت کشور در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود، گفت: انتظار می‌رود بخشی از درآمد نفت برای توسعه این استان اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اصغر حسینی  در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر‌ با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد یک درصد جمعیت و یک درصد مساحت کشور را دارد، اظهار داشت: این استان ۲۰ درصد نفت و گاز کشور، ۱۰ درصد آب‌های سطحی و ۲۰ درصد جنگل‌های حوزه زاگرس را داراست.

وی با تاکید بر اینکه مردم این استان نسبت به انقلاب اسلامی پایبند و به ولایت‌فقیه معتقد هستند، عنوان کرد: این استان در دوران دفاع مقدس نسبت به جمعیت رتبه اول کشور را در حضور جبهه‌های جنگ داشت و در مواقع حساس نظام از جمله راهپیمایی‌ها و انتخابات تمام قد از نظام و انقلاب دفاع کرده‌اند.

حسینی با اشاره به اینکه این استان به دلیل دشمنی با طاغوت از هیچ زیرساخت مناسبی برخوردار نبود، افزود: به میمنت نظام مقدس جمهوری اسلامی در استانی که روزی یک وجب جاده آسفالت یا یک دبیرستان نبود هم اکنون بیش از ۵۰ هزار دانشجو دارد و از راه‌های ارتباطی مناسبی نیز برخوردار شده‌اند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف، گفت: قطار توسعه این استان در سال ۷۳ و با سفر مقام معظم رهبری به استان شتاب گرفت.

فتاح محمدی افزود: قبل از انقلاب اسلامی این استان از ابتدائی‌ترین امکانات محروم بود به گونه‌ای که در معادلات رژیم منحوس پهلوی نمی‌گنجید.

وی با اشاره به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف در این استان، عنوان کرد: قطار توسعه استان بعد از سفر مقام معظم رهبری شتاب گرفت و بعد از آن اوج تحول و مبنای خدمت، پیشرفت و توسعه آغاز شد.

محمدی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور با وجود ظرفیت‌های موجود در بخش‌های نفت و گاز، گردشگری، آب و جنگل است، افزود: انتظار داریم در این زمینه دولت یازدهم تدبیر لازم را بیندیشد تا بیش از این واژه محرومیت برای مردم استان عذاب آور نباشد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.