انتقاد نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از اداره کل راه و شهرسازی استان

دنا نما: نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت:جهت گیری و رویکرد محرومیت زدایی دولت یازدهم درکنار تلاش های مسئولان اجرایی این استان بویژه استاندار در دو سال گذشته برای رسیدگی و پاسخ به نیازها و خواسته های مناطق محروم قابل تحسین و تقدیر است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ غلام محمد زارعی افزود: رونق بخشی و اجرای طرح های مختلف عمرانی در منطقه محروم زیلایی بویراحمد که تا حدود زیادی موجب رضایتمندی ، نشاط و امیدواری مردم و ساکنان این منطقه شده مصداق عینی از اهتمام ویژه این دولت برای محرومیت زدایی بوده است.

وی اظهار کرد: دسترسی و توسعه متوازن در روستاها و مناطق محروم بهترین و مناسبت ترین راهکار برای کاهش معضل مهاجرت روستائیان به شهر و به دنبال آن ایجاد فضای امن تر و کاهش محسوس معضلات اجتماعی در شهرها خواهد بود.
زارعی ابراز داشت: بدون شک یک فرد روستایی در صورت بهره مندی از امکانات ، زیرساخت ها و خدمات رفاهی مناسب هیچ گاه دیار و سرزمین و زندگی با شرافت خود در روستا را با یک عمر زندگی در سراب کاذب شهرها عوض نخواهد کرد.
وی یکی از نیازها و اولویت های مهم برای خروج منطقه محروم زیلایی از بن بست را ایجاد جاده دسترسی مناسب دانست و گفت: در حقیقت رفع این مشکل پیش نیاز اساسی برای تامین سایر خواسته ها در بخش های گوناگون خواهد بود.

زارعی ۱
زارعی با اشاره به آسفالت ۳۰کیلومتر جاده در روستاهای پوله ، بردپهن و موشمی ها نیز گفت: بخشی از اعتبار مورد نیاز برای آسفالت هفت کیلومتر باقی مانده از بردپهن تا سرقلعه و اتصال آن به چهار محال و بختیاری نیز تامین شده است.
وی میزان اعتبار تامین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی را برای آغاز عملیات اجرایی این طرح افزون بر ۱۵میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان علاوه بر اعتبارات استانی تخصیص یافته برای این جاده است.
زارعی با انتقاد از اداره کل راه و شهرسازی و پیمانکار به خاطر رها کردن پروژه راه سازی زیلایی و سهل انگاری در شروع عملیات اجرایی آن خواستار شتاب بخشی در اجرای هفت کیلومتر جاده باقی مانده در این منطقه محروم شد.
وی از تامین اعتبار حدود ۱۲میلیارد ریال ریال نیز برای اجرای طرح هادی و آسفالت کوچه ها و معابر روستای بردپهن زیلایی خبر داد و با انتقاد از دستگاه مجری گفت: هیچ دلیلی برای معطل ماندن این طرح وجود ندارد.
زارعی با بیان اینکه اجرای این طرح ها نیز مورد تاکید استاندار و سایر مسئولان اجرایی استان در سفر به این منطقه بوده است، گفت: با توجه به شروع فصل سرما و یخ بندان در دهستان زیلایی لزوم شتاب بخشی و تسریع در اجرای این طرح ها ضروری است.
وی از بهسازی و آسفالت و اتصال جاده تاکسیسه به سمت مورزرد زیلایی خبر داد و گفت: حدود ۵۰ میلیارد ریال نیز برای این طرح از محل اعتبارات متمرکز وزارت راه و شهرسازی تامین شده است.
زارعی از احصا، شناسایی و اولویت بندی مشکلات، نیازمندی ها و خواسته های مهم مناطق مختلف شهرستان بویراحمد بویژه منطقه محروم زیلایی خبر داد.
وی اظهار کرد: مطالعات و بررسی لازم برای بهره مند شدن روستاهای این منطقه از نعمت گاز انجام شده و سال آینده نیز عملیات گاز رسانی به روستاهای واجد شرایط در این حوزه آغاز خواهد شد.
وی برخوردار شدن دانش آموزان منطقه عشایری زیلایی از نعمت فضاهای آموزشی مناسب را یادآور شد و گفت: قدرشناسی مردم و ساکنان منطقه زیلایی با وجود محرومیت ها و امکانات ضعیف عزم مسئولان و متولیان امر را برای خدمت رسانی بیشتر به این منطقه دوچندان کرده است.
زارعی از تامین یک یا چند دستگاه خودرو برای جابه به جایی دانش آموزان بویژه در فصل سرما و بارندگی ها خبر داد و گفت: مقدمات و هماهنگی لازم در این زمینه انجام شده است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.