«هدایت‌خواه» و «زارعی» و آن روی سکه «دهراب‌پور»

دنا نما/ علی اکبر پاک: در حالی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۷ اسفند ۹۴ در کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد که هر روز چهره‌های جدیدی برای حضور در این انتخابات اعلام کاندیداتوری می‌کند. در استان کهگیلویه وبویراحمد دو شهرستان بویراحمد و دنا در انتخابات از حساسیت بالایی برخوردار است.
در گذشته نماینده بویراحمد و دنا بودن بسیار آسان بود به گونه که «سیدباقر موسوی جهان‌آباد» با پیگری‌هایی که داشت و همکاری خوب دولت وقت با وی و با دادن امکانات حداقلی به روستاها توانست نام نیکی را در تاریخ «بویراحمد» برای خود به ثبت رساند و همواره مردم به نیکی از وی یاد کنند.
«ستار هدایت‌خواه» دیگر نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی باز هم از امتیاز همراهی دولت برخوردار بود و این امتیاز وی بالاتر از «سید باقر» برای جذب آراء بود زیرا «ستار هدایت‌خواه» یکی از لیدرهای سیاسی وی استاندار کهگیلویه و بویراحمد شد تا دیگر دوش به دوش این نماینده در تلاش باشد تا بار دیگر صندلی بهارستان مجلس را نصیب جریان سیاسی خودشان کنند ولی بخت با «هدایت‌خواه» همراه نبود و در حرکتی با حکم وزیر کشور «قوام نوذری» سکان استانداری کهگیلویه و بویراحمد را بدست گرفت و در بدو استانداری خود آرایش و آنالیز انتخاباتی «هدایت‌خواه» را به هم زد و نیروی جریان سیاسی این نماینده مجلس را در کمترین زمان عزل کرد و این باعث شد تا طیف مرسوم به «هدایت‌خواه» در انتخابات اسفند ۹۰ که یکی از سندهای افتخار برای بویراحمد و دنا با حضور حداکثری بود، شکست بخورد.
در زمان «هدایت‌خواه» درآمد کشور بسیار خوب، با توجه به اینکه احمدی نژاد رئیس جمهور آن زمان کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد رأی اول انتخابات ریاست جمهوری را به خود اختصاص داد بود، نگاه ویژه‌ای در خدمات‌رسانی به این دیار محروم ولی زرخیز داشت و این فرصت خوبی برای نماینده این دوشهرستان بود تا با جذب اعتبارات زیاد کارهایی بزرگی را شروع کند ولی نماینده وقت بجای توجه به این فرصت طلایی حضور در جریانات سیاسی کشور را به خدمات دهی به بویراحمد و دنا ترجیح داد و به نیروهای خود در استان کهگیلویه و بویراحمد اعتماد کرد و بخیال اینکه وی در کشور بدرخشد در عرصه سیاسی و استاندارش که لیدر سیاسی‌اش هم بود اینجا برای مردم کار کند و کارنامه قوی برای «هدایت خواه» دست و پا کند بیشتر وقت خود را در تهران سپری کرد و سرانجام با آمدن استانداران غیربومی و ناکارمد برای جریان سیاسی مرسوم به «هدایت خواه» زمینه شکست این جریان در بویراحمد و دنا فراهم شد و مردم که دنبال خدمات‌دهی، ایجاد اشتغال، توجه بیشتر که با سرکشی به مناطق میسر میشود بودند و این امر کم تر اتفاق افتاد و سرانجام مردم در اسفند ۹۰ با انتخاب «غلام محمد زارعی» با آرای بالا جواب برخی کم‌کار‌ی‌ها را به طیف مرسوم به این جریان سیاسی دادند.
اما بعد از ۱۴ اسفند ۹۰ قرعه فال بنام «غلام محمد زارعی» افتاد کسی که با شعار «اعتدال» وارد صحنه انتخابات شد و توانست بعد از مدت‌ها دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب را با هم همدل کند و جریان جدیدی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا حتی در کشور ایجاد کند آن هم جریان «اعتدال» در این جریان سیاسی که آرای  ۸۰ هزار نفری مردم به پیروزی رسیده بود این بار سطح توقعات مردم فرق می‌کرد در همان روزهای اول که «زارعی» به عنوان منتخب مردم برای قدردانی از حضور مردم در انتخابات و بررسی مشکلات حوزه انتخابیه‌اش به روستاها سفر می‌کرد دیگری خبری از توقعات زمان «سیدباقر»ی یا زمان «هدایت‌خواه» نبود شاید در زمان این نماینده بویراحمد ودنا مردم توقع توجه بیشتر یا حداقل جادهای میخواستند برای عبور ومرور ،ولی در زمان زارعی مردم دیگر اینترنت پرسرعت برای روستا، آنتن دهی موبایل، نصب آنتن‎های شبکه‌های دیجتالی، روشنایی معابر گازکشی، جاده‌های چهار خطه و بیشتر اشتغال را می‌خواستند.
نماینده فعلی بویراحمد و دنا در بدترین شرایط این مسئولیت را پذیرفت در زمان نمایندگی«زارعی» کشور در بدترین شرایط اقتصادی به سر می‌برد، تحریم ظالمانه بر علیه کشور، تعطیلی کارگاه‌های اقتصادی، تورم… و سطح توقعات بالای مردم همه اینها موجب شد تا این نماینده مجلس عزم خود را جزم کند برای یه دوره نمایندگی سخت و بی‌سابقه در طول تاریخ بویراحمد و دنا شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند «زارعی» از عهده این کار بر نمی‌آید ولی گذر زمان و رویکرد عمرانی بودن «زارعی» و عدم سیاسی کاری وی در پیگیری مشکلات بویراحمد و دنا سبب شد تا در همین وضعیت بد اقتصادی کارهای بزرگی در بویراحمد و دنا بزرگ شود که مهمترین آن شروع به کار راه آهن یاسوج اقلید بود که شاید یک آرزو برای مردم این دیار بود و این پروژه که هم اکنون ۳۵ درصد رشد دارد نشان از پیگیری سرسخت «زارعی» برای عمران و آبادانی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا دارد.
نماینده بویراحمد و دنا در این شرایط بداقتصادی گام بزرگی دیگری در همان روزهای اول قبولی اش شروع کرد که امروز امتیاز بزرگ برایش محسوب میشود آن هم این بود که هرگز مردم را فراموش نکرد و تمام وقت‌های تعطیل خود را در روستاها به دنبال پیگیری مشکلات مردم بود شاید بیش از ۶۰۰ پرواز «زارعی» از تهران به یاسوج گواه حرف من باشد.
«زارعی» با تامل خوبی که با دولت ایجاد کرد هم خدمات خوبی به دل روستاها برد و لیدرهای سیاسی خود در روستاها توانستند بخوبی از عملکرد وی در خدمات رسانی در بین مردم دفاع کند و لی نماینده بویراحمد و دنا در بین نقاط ضعفی  هم داشت که نارضایتی برخی مردم ولیدرهایش را به همراه داشت آن هم برخی انتصابات وی بود گرچه «زارعی» دست به جراحی سیاسی زد، ولی برخی دیگر از انتصابات وی که بزودی عملکردآنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد هنوز هم نیاز به جراحی تغییردارند که شاید اگر پیروزی با نماینده فعلی در دور بعد همراه بود این بار اولویت تغییر برخی انتصابات ناکارآمد خواهد بود.
ولی در مجموع بخواهیم نتیجه‌گیری کنیم «زارعی» با وجود اینکه دست تنها بود ولی کار های بزرگی را انجام داد و هم اکنون رضایت مندی خوبی را دربین مردم حوزه انتخابیش دارد.
ولی هدف از نوشتن این مطلب توسط نگارنده صحبت با یکی از چهرهایی است که نقش بسزایی در پیروزی زارعی داشت و امروز علیرغم کارنامه خوب نماینده بویراحمد ودنا در مجلس بجای اینکه باوی همراه شود و کمر همت برای خدمت بی منت  دیگر به مردم بویراحمد ودنا ارایه دهد. متاسفانه با مشاورهای غلطی به وی داده شده چند روزی که فضای رسانه‌های به اعلام حضورش در انتخابات جلب کرده است.

صحبت ما با حاج «محمدرحیم دهرابپور» است یکی از بزرگان اصولگرای جریان اعتدال گرای «زارعی» است.
شاید انتصابات «زارعی» نشان دهد که وی تامل خوبی با محمد رحیم دهرابپور داشته است ولی گزینه‌های معرفی شده توسط دهرابپور نتوانست برای جریان زارعی موفق باشد و کاری که زارعی کرد نه برای خودش بلکه برای مردم بسیار مهم بود شاید «زارعی» گزینه‌هایی را که دست به تغییرشان زد از لحاظ شخصیتی بسیار قبول داشت و دارد ولی «زارعی» برای مردم تصمیم میگرفت و ترجیج دادکه این انتصابات برای خدمت دهی مردم قوی نیستند.
«زارعی» جز تنها نماینده هایی است که مردم از هر چیزی برایش مهم تر باشد به گونه ای که از ۲۴ساعت وقت خود را ۱۸ساعتش در بین مردم است و یا در تماس تلفنی با مردم است.
بنابراین زارعی در خدمت رسانی به مردم، در توجه به مردم، سرکشی به مناطق و پیگری مشکلات مردم، عمران آبادانی در روستاها، کلنگ‎زنی بزرگترین پروژها در بویراحمد ودنا هیچ چیزی برای مردم کم نگذاشته است.
واین موفقیت نه برای شخص نماینده است اول برای مردم بویراحمد و دنا است به ایشان اعتماد کردند و انتخابش کردند بعد برای لیدر هاجریان سیاسی اش است.
حال باید حاج «دهرابپور» پشت تریبون برود و خسته نباشی این ثمره جریان سیاسی اش بگویید و از عملکرداش دفاع کند و طرفداران حاج «دهرابپور »چیزی جز این از وی انتظار ندارد نه اینکه با مشاوره‌های غلطی که وی دادند تا تنش ایجاد کنند اول در ایل بزرگشان و بعد در جریان سیاسی شان اعلام حضور کند.
حاج «دهرابپور» به خوبی می‌داند که جریان رقیب «زارعی» به دنبال تنش در اردوگاه اعتداگرایشان است پس باید هوشیار باشد و با اعلام نظرهای احساسی خدای نکرده تصمیم اشتباهی نگیرد که فرا دیگر برای پشیمانی دیر باشد.
جناب حاج «دهرابپور» امروز مردم بویراحمد و دنا از شما انتظار دارند که با دیگر حمایت خود را نماینده بویراحمد و دنا دریغ نکند زیرا خود شما به خوبی میدانی با شرایط رضایت مندی که هم اکنون «زارعی» در بین مردم و دولت دارد و موفقعیت‌های در مجلس شورای اسلامی برای اولین بار حضورش در مجلس رقابت با وی بسیار سخت و توقعات مردم بسیار باالا زیرا «زارعی» چنان در بین مردم بوده که کار دهیاران را هم پیگیری کرده و این توقع مردم را چنان بالا برده که هیچ کس نمی‌تواند به این همه توقعات مثل وی پاسخ دهد.
من به عنوان عضو کوچک و یک جوان که همیشه شما را به عنوان یک شخصیت بزرگ قبول داشته‌ام و دارم پیشنهاد می‌دهم که با طناب پوسیده و مشاوره‌های غلط به چاه نروبد و زیرا احساس می‌شود عده‌ای در سبب هستند از صداقت حضرتعالی سوء استفاده کنند و برای تخریب نماینده بویراحمد و دنا نه برای حمایت از شما امروز به طرفدار یاز شما برخیزند و فردا هم در اوج انتخابات پشت شمارا خالی کند به هدف خود برسند.
البته با شناختی که از شما سراغ دارم و همیشه منافع مردم و جریان سیاسی خود را بر منافع شخصی ترجیح دادی این بار هم مثل قبل با هوشیاری کامل تصمیم خواهید گرفت.
در پایان از شما در خواست داریم تا داریت تفکر بیشتر به مسائل سیاسی پیرامون خود تصمیات خوبی اتخاذ کنی تا شاهد محبوبیت هر چه بیشتر شما در استان کهگیلویه و بویراحمد و این دو شهرستان باشیم نه خدای نکرده موجبات تضعیف خود را با کمپین تخریبی که برای شما و هم ایلی‌تان غلام محمد زارعی رقیبان زده‌اند را فراهم کنید.

دنا نما: مقاله ای که خواندید از سری یادداشت های مخاطبین دنا نما است و انتشار آن الزاما به معنی تایید و یا رد تمام یا بخشی از آن نیست.

۱ نظر

  • من از روستای دارشاهی هستم  دور گذشته به اقای زارعی رای ندندم چون فکر می کردم به درد مجلس نمی خورد ولی اشتباه میکردم ایشان واقعا خدمت گذار مردم هستند و مردم ما یه همچین نماینده تلاشگر و خدمتگذاری لازم دارند چون با چشم خودم تلاش این مرد برای رفع مشکلات مردم را دیدم

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.