داغ پرپر شدن سه عضو یک خانواده در دشت روم بویراحمد و هشداری به مسئولین

دنانما: هر چند محور یاسوج بابامیدان حدفاصل دهستان دشت‌روم چهار خطه شده اما دالان‌های مرگ، خطری بزرگ برای جان مردم به ویژه ساکنان این دهستان به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما؛ یکی از جاده‌های خطرآفرین در استان کهگیلویه و بویراحمد محور یاسوج بابامیدان حدفاصل دهستان دشت‌روم بوده که در سال‌های اخیر قربانیان زیادی گرفته است.

دهستان دشت‌روم که شامل چند پارچه ده و آبادی است در کنار این خط اصلی قرار گرفته و تعدادی از روستاهای پرجمعیت منطقه از جمله حسین‌آباد و تنگاری در کنار خط اصلی قرار دارند.

گذشته از این تعداد روستا با جمعیت زیاد، روستاهایی در این منطقه وجود دارد که برای ورود و خروج در آن‌ها باید از مسیر اصلی وارد جاده فرعی روستایی شد و به دلیل اینکه پل زیرگذری در مسیر وجود ندارد خودروها مجبور به عبور خلاف از دالان‌ها هستند.

پس از اینکه به همت مسئولان و توجه خوب استاندار به تکمیل این جاده، اکنون عبور و مرور از جاده چهار خطه انجام می‌شود اما مشکل بزرگ این است که به دلیل وجود تعداد زیادی روستا در این مسیر مردم در هر گوشه از جاده اصلی دالان‌هایی ایجاد کرده‌اند که منتهی به جاده فرعی روستا در کنار محور اصلی می‌شود.

در این بین اگر مسئولان راه و شهرسازی به خطرات این کار توجه لازم را می‌کردند در یک شب سرد زمستانی خانواده‌ای اسیر بی‌رحمی جاده نمی‌شدند و سه فرزند خود را که حاصل زندگی آن‌ها بود از دست نمی‌دادند.

مسئولان راه و شهرسازی باید به گونه‌ای حفاظ و یا گاردریل در این مسیر نصب کند که دیگر کسی نتواند به دلخواه خود و برای نزدیک کردن مسیر دسترسی به روستا، خطوط فرعی ایجاد کرده و حوادث هولناکی همانند حادثه چند روز پیش در این محور ایجاد کنند.

این بی‌‌توجهی موجب شد که در شامگاه روز چهارشنبه ۲۳ دی‌ماه خودروی پیکان که سه فرزند خانواده و پدر و مادری سرنشینان آن بودند با آمبولانس ۱۱۵ برخورد کرده و به جز پدر و مادر، هر سه فرزند خانواده جان خود را از دست بدهند.

مسئولان نباید با کاهلی و سهل‌انگاری اقدام خوب خود در چهار خطه کردن و بازگشایی مسیر را لوث کنند و نظاره‌گر حوادثی تلخ مانند حادثه اخیر باشند.

محور دشت‌روم که به قتلگاه دشت‌روم از گذشته معروف بود با وجود چنین دالان‌هایی بی‌شک در آینده نیز همچنان قربانی خواهد گرفت به همین خاطر باید مسئولان اجازه ندهند که دالان‌های مرگ در قتلگاه دشت‌روم موجب بروز چنین سوانح هولناکی شوند.

۱ نظر

  • از اداره راه وشهرسازی ملتمسانه استدعا داریم جاده چیتاب بهروستای گندم کش که محل تردد روزانه اهالی این شهرودیار میباشد بطول ده کیلومتر مدت هشت سال تاکنون دولبه چپ وراست جاده پرازسنگ وگل شده وجاده بسیار باریک هیچ کس درفکر نیست به مدت دوروز نیاز به یکدستگاه گریدل ولودر جهت خاکبرداری لبه یا شانه های جاده میباشد تا اب وباران هدایت سود ووسط جاده روانه نشود منتظریم

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.