مصرف زکات برای فقرا بر پروژه های عمرانی مقدم است

دنا نما: امام جمعه یاسوج گفت: اولویت مصرف زکات فقرا و عاملین هستند و پس از آن در مراحل بعدی باید به مصارف فی سبیل الله و هر کار عام المنفعه ای مثل حسینیه‌سازی، مسجدسازی، آب‌رسانی و غیره روی آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی در نشست شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد اهمیت مسئله زکات اظهار داشت: زکات در قرآن مقارن با نماز ذکر شده و علاوه بر این یک حکم حکومتی است که باید اجرا شود.

وی با بیان اینکه موارد مصرف زکات باید در سطح جامعه تبیین شود، افزود: اولویت مصرف زکات فقرا و عاملین هستند و پس از آن در مراحل بعدی باید به مصارف فی سبیل الله و هر کار عام المنفعه ای مثل حسینیه‌سازی، مسجدسازی، آب‌رسانی و غیره روی آورد.

حسینی زدودن ابهامات در مصرف زکات و تبلیغات را از موارد مورد نیاز در ترویج فرهنگ زکات عنوان و اظهار کرد: باید مبلغان و صدا و سیما در این مورد فرهنگسازی کنند و چگونگی مصارف زکات برای مردم تبیین شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مردم را به پرداخت زکات تشویق کرد، گفت: تا زمانی که فقرا و مصارف خاص دیگر برای مصرف زکات وجود دارند نباید برای احداث و اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه شود.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: اگر در روستا یا منطقه‌ای به حدی زکات زیاد بود که فقرای آن منطقه از نظر مالی تأمین شدند و مبلغی اضافه بر نیاز فقرا بود در این صورت می‌توان از زکات برای اجرای یک پروژه عمرانی استفاده کرد.

حسینی با بیان اینکه زکات به شخص تعلق نمی‌گیرد بلکه به جنس تعلق می‌گیرد، ابراز کرد: باید زکات و دیگر احکام را همانگونه که اسلام تشریح کرده است تشریح کنیم.

وی با اشاره به اینکه زکات یک وظیفه عام است و همچون دیگر احکام دین اختصاصی نیست، عنوان کرد: باید همه اقشار جامعه به تبیین موضوع زکات بپردازند.

امام جمعه یاسوج تأکید کرد: در مصرف زکات فقرا مقدم بر هر مسئله دیگری هستند و اینکه بگویند زکات باید برای یک پروژه عمرانی مصرف شود پذیرفتنی نیست.

حسینی تصریح کرد: اگر سهم فقرا، عاملین و غیره از زکات داده شد در مرحله بعد می‌تواند به احداث پروژه‌های عمرانی کمک کند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.