نگرانی عکاس برتر کشور از تأثیر قوم گرایی در انتخابات شورای شهر و مجلس

دنا نما: عکاس برتر کشور با انتقاد از تبدیل شدن جنگل‌های شهر یاسوج به قبرستان گفت: تبدیل شدن جنگل‌ها به قبرستان نگران‌کننده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، حسن غفاری در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه تا نیم قرن پیش شهری به‌نام یاسوج وجود نداشته، بیان داشت: امروزه به برکت نظام و انقلاب اسلامی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دارای چندین روستا است.

عکاس برتر کشور با اشاره به مشکلات و معضلات شهر یاسوج گفت: خشکسالی، کمبود منابع آبی و پدیده مهاجرت همه از معضلاتی است که شهر سرسبز و زیبای یاسوج را تهدید می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود به رسالت کار خبر و خبرنگاری پرداخت و عنوان کرد: خبرنگاری فقط خبررسانی و انعکاس عملکرد و گفتمان مسؤولان نیست بلکه ذات خبرنگاری در خبررسانی نهفته است.

غفاری تصریح کرد: بیان و انتشار دغدغه‌ها، مشکلات و معضلات مردم از اهداف خبرنگاران برای بهتر شدن رفاه جامعه و آرامش مردم است و خبرنگاران با انتشار این معضلات مسؤولان را در جریان مشکلات مردم قرار می‌دهند.

وی خبرنگاری را از مشاغل سخت، آسیب‌پذیر و پر خطر دانست و تصریح کرد: خبرنگار چشم و گوش جامعه است و برای بیان دغدغه جامعه منفعت عموم را بر منفعت شخصی ترجیح می‌دهد.

غفاری بیان کرد: شهر زیبای یاسوج دارای معضلاتی است که انتظار می‌رود با کمک اصحاب رسانه این معضلات بیان و زمینه رفع آن فراهم شود تا خوب زندگی کردن برای حال و آیندگان فراهم شود.

وی با انتقاد از نوع دفن زباله‌ها در شهر یاسوج گفت: زباله‌های این شهر در بلندترین نقطه کوهستان و در مکانی که برای ساخت هتل و پروژه‌های تحقیقاتی است دفن می‌شود که دود سمی حاصل از سوختن زباله‌ها هوای و آب‌های زیر زمینی شهر را آلوده می‌کند.

غفاری سخنان خود را پیرامون جنگل‌ها و طبیعت بکر شهر یاسوج ادامه داد و گفت: جنگل‌های اطراف شهر که سالانه پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران بوده به قبرستان‌های قومی و قبیله‌ای تبدیل شده که این خود جای نگرانی است.

وی با اشاره به قطع درختان پنجاه ساله و تخریب بناها و یادگاری‌های پایه‌گذاری شهر یاسوج افزود: متأسفانه شاهد هستیم برای ایجاد باغ‌ها درختان چندین ساله قطع می‌شود و حتی آب پارک آبشار را برای این باغ‌ها قطع می‌کنند.

عکاس برتر کشور در ادامه از عدم توجه مسؤولان به عمران شهری انتقاد کرد و یادآور شد: کسانی که در این شهر مدیر و مسؤول بودند کمتر به عمران و آبادی این شهر توجه داشتند و به همین خاطر باید هر روز شاهد دست‌اندازی نامناسب آسفالت و ترافیک در شهر باشیم.

وی در ادامه با اشاره به دغدغه‌های خود نسبت به جوانان گفت: مهاجرت و بیکاری از عواملی است که موجب شده شاهد افزایش نگران‌کننده خودکشی در بین جوانان باشیم.

غفاری تأثیرات قوم گرایی و رفتارهای قبیله‌ای را در انتخابات شورای شهر و مجلس از دیگر دغدغه‌های خود دانست و افزود: تأثیرات قومی و قبیله‌ای در انتخابات‌ها نگران‌کننده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود از نگاه دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد و گفت: علی‌رغم وجود مراکز علمی دانشگاهی و نیروهای تحصیل کرده در سطوح عالی، چرا باید میزبان سفرهای محدود دولتمردان و اشخاص مطرح کشوری باشیم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.