مشارکت زنان در مدیریت کشور باید به ۳۰ درصد برسد

دنا نما: معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: میزان مشارکت و نقش آفرینی زنان در مسائل مدیریتی کشور باید تا سال ۱۴۰۰ به عنوان سال پایانی دولت دوازدهم از ۱۰ درصد کنونی به حدود ۳۰ درصد برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، جمشید انصاری روز پنجشنبه در جشنواره شهید رجایی در یاسوج با اشاره به لزوم جوان‌گرایی در مدیریت کشور، اظهار داشت: کاهش هشت‌ساله سن مدیریت در کشور و رساندن آن از ۴۸ سال کنونی به ۴۰ سال از رویکردهای مهم برنامه ششم توسعه است.
وی افزود: باید وضعیت نظام اداری ایران به معیارهای جهانی نزدیک‌تر شده و مدیران اجرایی و نهادهای دولتی کشور نیز در این زمینه با کشورهای موفق دنیا مقایسه و ارزیابی شوند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی بیان کرد: مهم‌ترین اهداف نام‌گذاری هفته دولت شامل اشاعه فرهنگ مدیریت شایسته و مطلوب، الگوگیری مدیران اجرایی از شهیدان رجایی و باهنر در زمینه خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم و اداره مناسب‌تر امور در نظام اداری است.
انصاری عنوان کرد: دلایل اصلی تجلیل از مدیران اجرایی و نهادهای دولتی در هفته دولت نیز رضایتمندی مردم با ارائه خدمات مطلوب در راستای دلگرمی روز افزون آنان نسبت به نظام و انقلاب است.
وی ابراز داشت: کشور در شرایط کنونی به مدیرانی نیاز دارد که در مواقع دشوار و حساس در مقابل مشکلات ناامید نشده و روحیه خود را از دست ندهند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: شهیدان رجایی و باهنر حق بزرگی به گردن نظام اداری کشور دارند و در زمینه مدیریت اجرایی نیز الگو و اسوه مناسبی هستند اما تاکنون خلأ وجودی آنان در نظام مدیریتی ایران جبران نشده است.
انصاری اظهار داشت: اشکالات و ایرادهایی در زمینه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور در جشنواره شهید رجایی وجود دارد که باید هر چه سریعتر بازنگری و اصلاح شود.
وی افزود: ایران هم اینک در زمینه مقابله با انواع فسادهای اداری وضعیت و شرایط چندان مطلوبی ندارد و به هر میزان فساد در یک دستگاه اجرایی عادی شود مقابله با آن نیز دشوارتر خواهد شد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی بیان کرد: دستگاه اجرایی سالم و به دور از فساد اداری چابک‌تر بوده و بهتر می‌تواند به وظایف و رسالت‌های خود عمل کند.
انصاری عنوان کرد: رعایت حقوق شهروندی باید از اصول مهم در نظام اداری کشور باشد و رعایت نشدن آن نیز سبب کاهش میزان رضایتمندی مردم خواهد شد.
جمشید انصاری برای شرکت در آیین افتتاح چند طرح عمرانی به مناسبت هفته دولت و حضور در جشنواره شهید رجایی به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.
در این سفر ۷۱ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان بویراحمد با یک هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح یا کلنگ زنی شد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.