دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به پدافند غیرعامل بی توجه نباشند

دنا نما: جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان نسبت به پدافند غیر عامل بی توجهی نکنند زیرا در اینصورت خسارت‌های فراوانی به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، سرهنگ جهانگیر انصاری ظهر امروز در همایش استانی رابطین پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل نقش مهمی در کاهش خسارات دارند، اظهار داشت: پدافند غیرعامل به مجوعه  اقدام‌های غیرمسلحانه گفته می‌شود که بدون استفاده از تجهیزات نظامی برای کاهش آسیب و خسارت‌ها در زمان بروز حادثه و یا بحران‌های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد.

جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بیتوجهی به پدافند غیرعامل خسارت‌های فراوانی به دنبال دارد و باید  همیشه آمادگی لازم برای مقابله، کنترل و مدیریت حوادث طبیعی و غیرطبیعی با کم‌ترین هزینه را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توجه به حوزههای زیرساختی و امنیتی موارد استراتژیک در پدافند غیرعامل ضروری است، گفت: ایمن سازی و حفاظت از منابع، هم‌افزایی و امکان جایگزینی منابع در حوزه پدافند مورد توجه قرار گیرد.

عبدالرضا ظهرابی کارشناس پلیس فتا نیز در این همایش با بیان اینکه جنگ امروز سایبری است، اظهار داشت: هزینه جنگ سایبری کمتر از جنگ فیزیکی است و ابرقدرت‌ها بیشتر از این حوزه برای حملات خود و تحت کنترل درآوردن سایر کشورها استفاده می‌کنند.

وی دخل و تصرف غیر مجاز اطلاعات، سرقت اطلاعات مهم و سوء استفاده از اطلاعات را از مهم‌ترین جرایم سایبری عنوان کرد و افزود: جنگ سایبری علی رغم جوان بودن از اهمیت بالایی برخوردار است و گرایش کشورها به این فناوری در حال افزایش است.

ظهرابی تصریح کرد: حملات سایبری به دو روش خاموش و فعال انجام می‌شود که در نوع خاموش آن فعالیت‌ها ظاهری نیست و بعد از مدتی تغییراتی در سیستم، لو رفتن اطلاعات دیده می‌شود و در نوع فعال نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای از طریق مواردی مانند آنتی ویروس‌ها اقدام به فعالیت‌های مخرب می‌کند.

وی خواستار ارائه گزارش موارد مشکوک از سوی دستگاه‌ها به پلیس فتا  شد و عنوان کرد: انتظار می‌رود مسئولان پدافند غیرعامل در هریک از نهادهای اجرایی نسبت به ایمن سازی  اطلاعات حوزه خود برای مقابله با جنگ سایبری اقدام کنند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.