کمک ۷۷۰ میلیارد ریالی دولت به دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد

دنا نما: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۷۰ میلیارد ریال در چهار سال گذشته در دولت یازدهم به دهیاری‌های این استان کمک شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، داریوش مظفر اظهار داشت: تعداد دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم با ۲۶ درصد افزایش از ۴۴۲ به ۵۵۶ مورد رسید.
وی تصریح کرد: تعداد ساختمان دهیاری‌ها از ۵۱ به ۵۸ مورد، غسالخانه‌های روستایی در استان از ۴۵ باب به ۴۹ باب، خرید ماشین آلات برای دهیاری‌ها با ۲۹٫۵ درصد رشد از ۲۸۵ به ۳۶۹ دستگاه و تعداد پایگاه‌های آتش نشانی روستایی با ۲۰۰ درصد رشد از سه به ۹ مورد رسید.
مدیر کل دفتر روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: در چهار سال گذشته افزون بر ۸۰ کیلومتر از مجموع چهار هزار کیلومتر جاده‌های عشایری این استان بهسازی و آسفالت شده است.
مظفر عنوان کرد: برخورداری خانوارهای عشایری کهگیلویه و بویراحمد از راه ارتباطی مناسب در دولت یازدهم از ۶ هزار خانوار به هشت هزار خانوار، میزان بهره‌مندی از آب آشامیدنی از چهار هزار و ۵۰۰ خانوار به پنج هزار و ۴۰۰ خانوار و برخورداری از سرویس بهداشتی مناسب نیز از ۶۲ خانوار به ۱۵۰ خانوار افزایش یافت.
وی تصریح کرد: ۱۵۵ روستای این استان در دولت یازدهم از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
مظفر گفت: این تعداد روستا بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ خانوار روستایی با ۴۷ هزار و ۸۷ نفر جمعیت را شامل می‌شود.
وی اظهار داشت: شاخص بهره‌مندی از آب سالم در این استان اینک با پنج درصد افزایش نسبت به سال ۹۲ از ۶۸ درصد به حدود ۷۳٫۱۵ درصد رسیده است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۲۰ روستا از این تعداد بالای ۲۰ خانوار است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.