۶۰ میلیارد تومان در حوزه راه‌ها و عمران شهری و راه روستایی بویراحمد و دنا هزینه شده است

دنا نما: نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از توزیع موزون و عادلانه اعتبارات ماده ۱۸۰ در بویراحمد و دنا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ غلام‌محمد زارعی با اشاره به استفاده از اعتبارات ماده ۱۸۰ در استان کهگیلویه و بویراحمد و هزینه‌کرد آن در زمینه‌های مختلف گفت: از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ تاکنون کارهای بسیار خوبی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا انجام شده و در حوزه آب و راه روستایی و عمران شهری اقدامات ارزشمندی در راه توسعه و محرومیت‌زدایی انجام گرفته است.

وی گفت: اما در حوزه زیلایی که توسعه راه روستایی آن برای ما و مسئولان بسیار مهم است از محل اعتبارات متمرکز توسعه راه‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در نوبت‌های مختلف ابلاغ اعتباراتی از محل اعتبارات متمرکز دریافت کردیم که اولویت نیز با راه‌های زیلایی بوده است.

این نماینده مردم در مجلس گفت: این اعتبارت از محل وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده و تخصیص پیدا می‌کند و کاری به اعتبارات استانی ندارد.

وی بیان کرد: این اعتبارات به نام پروژه خاص خواهد بود که امکان جابجایی ندارد لذا این اعتبارات به پیمانکاران از طریق راه و شهرسازی ابلاغ شده که از جمله آن‌ها راه روستایی زیلایی است و به همین خاطر ربطی هم به اعتبارات ماده ۱۸۰ ندارد.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: در حوزه راه روستایی زیلایی تنها از اعتبارات ماده ۱۸۰ به مسیر مارگون به مورزرد اعتبار داشتیم که در سال گذشته در حدود ۱٫۵ میلیارد و امسال یک میلیارد تومان منظور کردیم که عملیات زیرسازی و آسفالت انجام شود.

زارعی گفت: اما در حوزه موشمی و چاهن و بردپهن به صورت مشخص از محل اعتبارات متمرکز راه و شهرسازی هزینه راهسازی می‌شود.

وی به بیان ماهیت اعتبارات ماده ۱۸۰ پرداخت و گفت: هدف از احیای تبصره ۲۲ ماده ۱۸۰ ایجاد توازن و تعادل در مناطق محروم و کمک به توسعه این مناطق و نزدیک شدن به مناطق برخوردار است.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس گفت: در سال گذشته سهم این اعتبارات از کل اعتبارات یک درصد و سهم ما ۳۰ میلیارد تومان بود و امسال در لایحه بودجه یک درصد را به دو درصد افزایش دادند و سهم ما از ۳۰ میلیارد به ۶۰ میلیارد باید افزایش پیدا کند.

زارعی گفت: البته برنامه انی است که ۶۰ درصد اعتبارات ماده ۱۸۰ در اختیار استان و ۴۰ درصد آن ملی و در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور باشد.

وی افزود: بنابراین از محل ۶۰ درصد، نزدیک به ۳۲ میلیارد تومان اعتبار مربوط به شهرستان‌های بویراحمد و دنا بوده که در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان بر اساس فصل و برنامه توزیع شده و در کمیته برنامه‌ریزی بین پروژه‌ها توزیع شده است.

این نماینده مردم در مجلس گفت: اگر بخواهیم حساب کنیم بالای ۶۰ میلیارد تومان در حوزه راه‌ها و عمران شهری و راه روستایی تاکنون از این اعتبارات در این دو شهرستان داشته‌ایم.

وی افزود: توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ بر اساس درصد نیست بلکه بر اساس شاخص‌ها بوده که نرخ بیکاری یکی از شاخص‌های اثرگذار است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.