ایمن سازی محور یاسوج – اصفهان با قرار دادن نیوجرسی آغاز شد + تصاویر

دنانما: عملیات ایمن سازی محور یاسوج – اصفهان با قرار دادن دیوار بتنی پیش ساخته(نیوجرسی) شروع شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ اداره راه مسکن و شهرسازی استان در راستای ایمن سازی و کاهش تصادفات و روان سازی ترافیک در محور یاسوج – اصفهان اقدام به قرار دادن نیوجرسی برای جداسازی باندهای رفت و برگشت در مسیرهای چهارخطه این محور می کند.

مانع بتنی که به آن مانع نیوجرسی می گویند جهت هدایت و در مسیر قرار دادن وسیله نقلیه به صورت قطعات بتنی پیش ساخته قابل اتصال به هم ساخته می شود، که هنگام برخورد کناره ای خودرو به دلیل زاویه کم، لبه های آن به عنوان هدایتگر برگردان عمل کرده و موجب کاهش خسارت می گردد.

سرهنگ سیاهپور فرمانده پلیس راه استان در گفتگو با دنانما در این باره بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های در حال پیشرفت است و یکی از الزمات پیشرفت داشتن حمل و نقل مناسب با داشتن راه ایمن و مناسب است.

سیاهپور ادامه داد: مسیرهای ورودی و خروجی شهر یاسوج مرکز استان در حال چهار خطه شدن هستند که ضمن تشکر از اداره راه و مسکن و شهرسازی در انجام این پروژه، انتظار می رود در اسرع وقت نسبت به ایمن سازی با قرار دادن نیوجرسی اقدام نماید.

وی ادامه داد: نصب نیوجرسی ضمن تأمین آرامش روانی رانندگان از معابر برون شهری باعث به حداقل رسیدن حوادث جاده ای و تصادفات و روان سازی ترافیک خواهد شد.

فرمانده پلیس راه استان افزود: کاهش تصادفات رخ به رخ و برداشتن تقاطع های هم سطح و نصب علائم راهنمایی و رانندگی و بالا بردن ضریب ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات انسانی از جمله مزیت های نصب نیوجرسی در محورهای اصلی استان است.

لازم به ذکر است تا کنون حدود ۲۰ کیلومتر از محور یاسوج به اصفهان چهار خطه شده است که گذاشتن دیوار حائل بتنی(نیوجرسی) از پلیس راه محور یاسوج اصفهان به سمت اصفهان از عصر دیروز ۱۴ آبان ۹۴ آغاز شده است.

محور یاسوج – اصفهان یکی از محورهای اصلی و پرترافیک استان است که نقش بزرگی در حمل و نقل جاده ای استان و کشور دارد ولی در عین حال نیز یکی از پرخطرترین محورهای مواصلاتی استان و کشور است که نزدیک به ۳۰ درصد تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد در این محور به وقوع می پیوندد.

محور یاسوج- اصفهان (۱) محور یاسوج- اصفهان (۲) محور یاسوج- اصفهان (۳) محور یاسوج- اصفهان (۵) محور یاسوج- اصفهان (۷) محور یاسوج- اصفهان (۸) محور یاسوج- اصفهان (۹)

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.