میکروسکوپ جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان بهشتی یاسوج راه اندازی شد

دنا نما: رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج از نصب و راه اندازی دستگاه میکروسکوپ جراحی مغز و اعصاب در این بیمارستان برای نخستین بار خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، دکتر سید ذاکر سعیدی نژاد میزان اعتبار هزینه شده برای خرید این دستگاه پزشکی پیشرفته را افزون بر چهار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: خرید این دستگاه نیز از محل اعتبارات بودجه طرح تحول سلامت بوده است.

وی با بیان اینکه تمامی عمل‌های جراحی مغز و اعصاب هم اکنون در بیمارستان شهید بهشتی انجام می شود، گفت: این میکروسکوپ دارای پایه زمینی و چرخان، قابلیت بالا، ۳۲۰ گیگابایت حافظه داخلی و نمایش عمل‌های جراحی است.
وی تصریح کرد: وجود امکانات و تجهیزات پزشکی یکی از فاکتورهای مناسب و ضروری در زمینه موفقیت عمل های جراحی از جمله جراحی مغز و اعصاب خواهد بود.
سعیدی نژاد با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت طی دو سال گذشته تاکنون میزان مراجعه بیماران از این استان به سایر استان های همجوار تا حدود زیادی کاهش یافته است، گفت: میانگین ارجاع بیماران از حدود ۳۰ در یکهزار تا قبل از طرح تحول سلامت به حدود هفت در یکهزار نفر رسیده است.
وی یکی از مشکلات اساسی در بیمارستان شهید بهشتی یاسج را فرسودگی و پراکندگی بخش ها دانست و گفت: این بیمارستان در سال ۵۵ با ۲۵ تخت آغاز به کار کرد و به صورت تدریجی گسترش یافت اما ظرفیت آن متناسب با رشد جمعیت شهر نیست.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اظهار کرد: تعداد تخت مصوب این بیمارستان ۱۶۰تخت بوده و این در حالی است که ۲۱۶ تخت در بیمارستان فعال است.
سعیدی‌نژاد قرار گرفتن این بیمارستان در مرکز شهر یاسوج را یکی دیگر از مشکلات آن دانست و تصریح کرد: خیابان کنار بیمارستان، پرترافیک‌ترین خیابان شهر بوده و مشکلات زیادی را برای بیمارستان بویژه برای بیماران اورژانسی ایجاد کرده است.
وی یادآور شد: هم اکنون ۶۴۶ پرسنل درمانی و پشتیبانی و بیش از ۴۵ پزشک در رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی مشغول ارائه خدمت‌ به بیماران هستند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.