۱۱۶۰ پروژه اقتصادی و عمرانی افتتاحی و کلنگ‌زنی در هفته دولت/اختصاص ۳۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد

دنا نما: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۱۶۰ پروژه اقتصادی و عمرانی در هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، سید موسی خادمی عصر امروز در نشست خبری با هدف تشریح برنامه‌های هفته دولت با تبریک این هفته با تشکر از نمایندگان مجلس به دلیل رای قاطع به وزرا پیشنهادی اظهار کرد: این کار نمایندگان نشان‌دهنده هماهنگی بیشتر بین عناصر نظام بوده و همین دولت دوازدهم را برای دلگرم‌تر می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بین سرپرست‌های پیشنهادی برای وزارتخانه‌ها نام یکی از فرزندان کهگیلویه و بویراحمد به چشم می‌خورد که امیدوارم به عنوان وزیر معرفی شود.

وی با بیان اینکه طبق سال‌های گذشته در هفته دولت برنامه‌های فرهنگی، پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی عمرانی و اقتصادی و سفر نمایندگان دولت را خواهیم داشت، افزود: فردا  معاون رئیس جمهور، فردا وزیر صنعت و آخر هفته یکی دیگر از وزرا به استان سفر خواهند کرد.

مقام ارشد اجرایی که کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از مشکلات موجود در استان غافل نشدیم افزود: ۲۸ هزار نفر از جمعیت استان بیکار است اما با این وجود بر اساس آمار سازمان آمار ایران نرخ بیکاری در استان کاهش چشم‌گیری داشته است.

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز به کار دوره پنجم شورای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت: امیدوارم با آغاز به کار دوره جدید شورا شاهد انتخاب شهرداران خوبی باشیم تا وضعیت شهرها بهبود یابد که وضعیت شهرهای استان مناسب نیست و فقیر هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به رسانه‌ها با بیان اینکه همه وقت خود را صرف مسایل سیاسی نکنید، افزود: انتظار داریم رسانه‌ها به مسائل اجتماعی هم بپردازند و در این خصوص قلم بزنند.

وی با بیان اینکه در چند سال دولت یازدهم ۸ مناسبت رسمی را شاهد بودیم، افزود: در این مدت شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی بودیم که یک هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی و یک هزار و ۱۰۰ میلیون تومان اقتصادی بوده است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نسبت پروژه‌های عمرانی به کلنگ‌زنی ۸۵ به ۱۵ بوده افزود: تلاش ما به سرانجام رسیدن پروژه‌های نیمه تمام بوده است.

خادمی ادامه داد: در هفته دولت امسال ۳۲۷ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی افتتاحی و کلنگ‌زنی خواهیم داشت که ۲۴۱ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های افتتاحی و ۸۵ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های کلنگ‌زنی است.

خادمی اضافه کرد: تعداد پروژه‌های عمرانی ۲۴۸ پروژه بوده که از این تعداد ۲۲۵ پروژه افتتاحی و ۲۳ مورد کلنگ‌زنی است که اعتبار پروژه‌های افتتاحی ۱۶۹ میلیارد تومان و اعتبار پروژه‌های کلنگ‌زنی ۸۵ میلیارد تومان بوده است.

وی از افتتاح  ۹۱۲ طرح اقتصادی خبر داد و گفت: ۷۲ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های افتتاحی اقتصادی را در هفته دولت شاهد خواهیم بود که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای دو هزار و ۱۷۷ شغل ایجاد می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعتبار پروژه‌های شهرستان بویراحمد ۴۵ میلیارد تومان، گچساران ۶۲ میلیارد تومان، کهگیلویه ۳۲، دنا ۵۵ میلیارد تومان، بهمئی ۲۱ میلیارد تومان، باشت ۲۳ میلیارد تومان، چرام ۸ میلیارد تومان و لنده ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون بوده است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.