واکنش معاون استاندار به صدور مجوزهای شائبه‌برانگیز استخدام‌ در اداره برق کهگیلویه و بویراحمد

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور در شرکت برق استان، پیگیر موضوع مجوزهای صادره برای به کارگیری خارج از ضابطه ۲۸ فرد در این دستگاه شد.

به گزارش دنا نما، یکی از مشکلات اساسی در استان کهگیلویه و بویراحمد که در سال های اخیر به خصوص هشت سال گذشته موجب دل نگرانی و انتقاد و اعتراض بسیاری از سوی مردم در سراسر استان شده بود و جوانان جویای کار زیادی نسبت به این موضوع اعتراض داشتند به استخدام های غیر قانونی، فله ای، طایفه ای و انتخاباتی برمی‌گشت.

البته این حساسیت ها همچنان ادامه دارد به همین منظور مرادعلی پیوند معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه اصحاب رسانه برای پی‌گیری موضوعات مختلف از جمله این موضوع به صورت سر زده از شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید به عمل آورد.

در این بازدید پیوند با حضور در تمامی دوایر شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد جویای وضعیت کارکنان همچنین صرفه جویی و موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران و مبحث مجوز استخدام‌های پر سر و صدای این روزها در برق شد که بسیاری نسبت به آن اعتراض دارند.

در این نشست معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه می بایست نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران در همه دستگاه های استان بخصوص در شرکت برق به صورت شفاف گزارش داده شود خواهان گزارش دهی مسئولان در این موضوع شد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین به طرح تبسم اشاره کرد که بازدیدهای اداری با رویکرد شفاف‌سازی برای پی بردن به سلامت اداری و همچنین مردمی سازی در استان صورت می‌گیرد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین با بیان اینکه در فصل گرم سال قرار داریم و باید صرفه جویی از خود اداره برق شود به برخی از اقدامات شرکت برق استان در بهره وری هر چه بهتر و صرفه جویی از مصرف برق قدردانی کرد.

در ادامه مدیرعامل برق استان کهگیلویه و بویراحمد هم به موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران و قانونی که وزارت نیرو و توانیر دارد اشاره کرد و گفت: قراردادها متنوع است امتیازها هم طبق قانون بوده و کار تبدیل وضعیت در چارچوب قانون صورت می‌گیرد خوشبختانه در سفری که مشاور امور ایثارگران وزیر هم به استان داشت جلسه ای با حضور همه ایثارگران حوزه برق برگزار شد که پاسخ های قانونی از سوی مشاور وزیر داده شد.

وی این را هم گفت که البته چند نفری هستند که در حال پیگیری وضعیت خودشان هستند و ما نیز طبق دستورالعمل و قانون کارهای آنها را پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد سپس به موضوع بکارگیری ها به خصوص لیست ۲۸ نفره که در فضای مجازی انتشار داده شد اشاره کرد و گفت: ما نیز این موضوع را به صورت مکتوب به بازرسی اعلام کردیم و اولویت این است که در چارچوب قانون و با آزمون چنین کاری انجام شود.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که ۲۸ نفر چگونه معرفی شده‌اند گفت: این کار از طرق مختلف و یا به صورت دستور مستقیم بوده است.

در ادامه معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه افکار عمومی به شدت پیگیر این موضوع است گفت: می‌بایست هرگونه استخدامی از طریق قانونی صورت گیرد و استانداری در جریان امر باشد و نمی توان فقط صرف گرفتن یک مجوز از جاهای بالاتر کار انجام شود و در استان همه به دنبال بکارگیری از مجرای قانونی هستند.

وی خواستار پی‌گیری این موضوع از سوی توانیر شد و گفت: مجموعه برق باید بتواند جوابگوی افکار عمومی باشد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.