انتقاد تند آیت‌الله حسینی از المان‌های نامربوط و «کلک‌بازی» در اداره شهر یاسوج/ اگر قرار است سد خرسان ساخته شود باید منافع و ۱۴ پاره روستا دیده شود

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت شهر یاسوج و نحوه عملکرد شورا و شهرداری به شدت انتقاد کرد.

به گزارش دنا نما، آیت‌الله سید نصیر حسینی در دیدار برخی از اصحاب رسانه و خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار گفت: از همه زحمات و تلاش‌ها، دغدغه‌ها، نقدهای حکیمانه‌ای که در راستای منافع و مصالح کشور و حاکمیت دارید قدردانی می‌کنم شما انسان‌های متعهد به عزت و شرافت و مصالح کشور هستید.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خبرنگاری شغل مقدس اثرگذار و حیاتی در عرصه‌های  سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و همه حوزه‌ها است، افزود: گاهی یک خبر جامعه را متحول می‌کند و اگر خبر کذبی باشد موجب درگیری و سقوط جامعه می‌شود.

وی بیان کرد: در خیلی موارد خبرها، صحیح به افکار عمومی مخابره نشد و مردم آگاه نشدند یا خبر اطلاع رسانی شد اما حساسیت‌ها بالا نرفت که اگر خبر به طور صحیح و شایسته به مردم آن زمان ابلاغ می شد امروزه شاهد این همه بدبختی، مشکلات، حضور استعمارگران و جهالان بر جامعه بشری نبودیم.

آیت‌الله حسینی ادامه داد: در مسئله انقلاب و قبل از انقلاب خبرنگارهای متعددی در میدان بودند و خبرها به درستی مخابره می شدند و مردم به صحنه آمدند و رژیم منحوس پهلوی که ملت ما را تحقیقر کردند از بین رفتند.

وی بیان کرد: امروزه جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها سربلند است هرچند عده‌ای خائن تلاش می کنند انقلاب اسلامی را بد جلوه دهند به برکت انقلاب خدمات ارزشمندی داده شده و حتی به دورترین نقطه هم خدمات داده شده است.

وی بیان کرد: در گشت هوایی سفر رئیس جمهور، استان را به خوبی دیدیم گرچه استان همه کوه و دره و جنگل است اما خدمات زیادی ارائه شده خدمات در مناطق صعب العبور هم هزینه بردار است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نقد و انتقادات سازنده در جامعه را ضروری دانست و خطاب به اصحاب رسانه گفت: از نقد دلسوزانه، حکیمانه و به موقع عقب‌نشینی نکنید اما نباید نقد با ادبیات تحریک آمیز و حاشیه‌ای باشد و طوری مطرح شود که وقتی مخاطب آن را مطالعه می‌کند متوجه شود که روی دلسوزی است.

آیت‌الله حسینی بیان کرد: گاهی اخبار به گونه‌ای منتشر می‌شود که حساسیت‌های فراوانی را به دنبال دارد و وقتی پیگیری می‌کنیم تا به آن شدت که انعکاس داده نبوده و گاهی هم آن خبر کذب بوده است.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آرامش جامعه می‌تواند در خبر شما باشد، گفت: در اخبارتان همیشه به دنبال نقد و انتقادها نباشید بلکه اخبار امیدآفرین هم منتشر کنید و به دنبال اخبار امید افرین باشید‌.

وی بیان کرد: در اخبار دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی هم انعکاس داده شود و در مواردی که کاری انجام نشده مطالبه‌گر باشید.

وی مسوولان را به حمایت از خبرنگاران توصیه کرد و یادآورشد: کار خبرنگاری ارزشمند و در راستای توسعه کشور و استان است و باید حمایت کنیم.خودم همواره آخرین وضعیت استان را از طریق رسانه‌ها سایت‌ها و خبرگزاری‌ها  پیگیری می‌کنم البته تعدادی رسانه‌ها هم هستند که اخبارشان به روز نیست و کهنه است.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: شما چشم بیدار مردم و جامعه هستید، روی مسائل حساسیت داشته باشید و اگر حساسیت نداشته باشید کار خبری شما معنا ندارد، ضمن اینکه نباید از تحلیل غافل شوید.

آیت‌الله حسینی با بیان اینکه باید اخبار مکان سنج و دقیق باشد و قلم و ادبیات خبر باید خوب باشد و کلمات نازیبا در اخبار به کار گرفته نشود،  گفت: معیشت خبرنگاران مورد توجه باشد چرا که به خبرنگاران نیاز داریم، اگر خبر نداشته باشیم و کار خبری نشود دشمن هم اگر سراغ ما بیاید هم متوجه نمی‌شویم.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مسئله استقلال و عزت جمهوری اسلامی در اخبار باشد نقدهای منصفانه باشد و بدون پیگیری خبری را انعکاس ندهیم .

وی در پاسخ به مطالب مطرح شده پیرامون مطالبه‌گری ائمه‌ جمعه در تریبون نماز جمعه گفت: همیشه که نباید نقدها از تربیون بیان شود در جلسات خصوصی موارد گفته می شود مثلا در جلسه‌ای به وضعیت اصناف اعتراض کردیم  صنف خودرو یک پیچ شاید ۵ هزار تومان باشد اما با ندانم کاری ۱۰ میلیون هزینه روی دستمان می گذارد گوشت تعاونی می‌دهند اما بعضی به مردم با قیمت آزاد می دهند این خیانت است.

حسینی افزود: تابوهای شهری نقد است یک المان هایی زده شده شکل بز و چیزهای دیگر است که هیچ معنایی ندارد  تابلوی وسط شهر مربوط به آرایشگری است فرهنگ بایذ مورد توجه باشد.

وی گفت: به انگلیسی ورودی شهر نام یاسوج را نوشته‌اند مگر اجداد ما انگلیسی بودند همیشه ما نباید تحت تاثیر فرهنگ غربی باشیم. از المان هایی استفاده کنید که فرهتگ ایرانی اسلامی تبلیغ کند این موارد باید حذف شود اگر ادامه پیدا کند دادگستری ورود کند.

حسینی گفت: شورای شهر و شهرداری یا زندگی و سرنوشت مردم بازی می کنمد مردم باید خودشان آگاه شوند

وی افزود: اگر قرار است شورای شهر داشته باشیم افراد آگاه و دغدغه مند باشند با کلک بازی و دروغ پردازی مطلبی را می‌نویسند بعد می‌گویند قبول نداریم این بازی با سرنوست و زندگی مردم است که شورای شهر انجام می دهد مایه خجالت است چقدر مردم تحمل کنند این همه مشکلات را.

امام جمعه یاسوج گفت: دل آدم از وضعیت شهر به درد می‌آید.

وی بیان کرد: سد سازی مهم است اگر قرار است سد خرسان ساخته شود باید منافع و ۱۴ پاره روستا دیده شود و یاید جا و مکان یه این افزاد داده شود.

حسینی تاکید کرد: باید روستاها را برای خدمات‌دهی بهتر تجمع کنیم روستاهای پراکنده چند خانواری که هزینه های زیادی به جامعه وارد می کند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.