خطر مرگ در کمین مادران باردار کهگیلویه و بویراحمد

معاون درمان علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از یک خطر بزرگ در کمین مادران باردار استان خبر داد.

به گزارش دنا نما، محمود شهامت در گفتگو با خبرنگاران افزود: طی دو سال اخیر توسعه زیرساخت‌های تجهیزاتی را در سطح بیمارستان‌ها داشتیم.

وی گفت: به دلیل نبود خبرنگار تخصصی در استان ما با چالش اساسی مواجه است ما فقط علم برای صحبت های عامیانه شده ایم بدون اینکه بدانیم مقصود ما از نشر خبر چه چیزی است.

این مسئول گفت: وقتی کسی نقد بر سلامت می‌کند باید چالش ها و وضعیت قبل و بعد را بداند نقد اگر تخصصی باشد در جهت اصلاح امور است.

وی افزود: متاسفانه در در دو هفته گذشته کلماتی در رسانه ها و سایت ها به گونه ای بیان شده است ک در اذهان نقش بسته و فقط بار منفی داشته است.

شهامت گفت: در ده سال گذشته تنها استانی بودیم ک در حوزه سلامت مشارکت نکرده اند کسی در این مورد قلم نزده و کمبود موسسه خیریه در حوزه بهداشت سبب شده که میزان مطالبه مردم از وضعیت موجود بیشتر شده است.

وی بیان کرد: چرا رسانه از عدم ماندگاری کادر درمان در استان قلم نمی‌زند مشکلات اساسی وجود دارد و زیر ساخت ها باید فراهم شود.

این مسئول با اشاره به رشد و ارتقای زیرساخت‌ها، ابراز داشت: دستگاه «آنژیوگرافی» با اعتبار ۷٠ میلیارد تومان به استان اختصاص داده شد.

محمود شهامت گفت: همچنین «اکو سونو پرتابل» به چهار دستگاه رسیده و «اکو کاردیوگرافی» نیز اضافه شد.

وی از راه اندازی ۶ بخش تخصصی و فوق تخصصی در یک سال اخیر خبر داد و ابراز داشت: بزرگ‌ترین «NICU» جنوب کشور بعد از استان فارس با پوشش ۲۴ تخت طی یک ماه آینده در استان فعال می‌شود.

شهامت افزود : تولد نوزادهای با شرایط سخت و حتی چهارقلوهای با وزن ۶٠٠ گرم را در این بیمارستان داشتیم.

شهامت گفت: در بحث پایگاه‌های اورژانس ۶ واحد فعال بوده، اما استانداردها نیاز به ۱۲ پایگاه را طلب می‌کند.

شهامت با تاکید بر اهمیت فعالیت اورژانس هوایی، عنوان داشت: نداشتن اورژانس هوایی به معنای مرگ روزانه مادر باردار یا از بین رفتن یک سرپرست خانوار است.

وی اظهار کرد: ضریب اشغال تخت در دهدشت ۹۸ درصد بوده و در کشور این میزان ۶۸ درصد است.

این مسئول تصریح کرد: سومین استان دارای بیشترین بیماران سوختگی کشوریم که بیمارستان سوختگی ندارد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.